صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 February 20
کد خبر: ۲۲۹۲۴۲

نتانیاهو: من نگذاشتم کشور فلسطین تشکیل شود

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی مدعی شد که او برای دهه‌ها از تشکیل کشور فلسطین ممانعت کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه اعلام کرد که همه می‌دانند که او کسی است که برای دهه‌ها مانع تشکیل کشور فلسطین شده است. زیرا از نظر او کشور فلسطین موجودیت رژیم صهیونیستی را به خطر می‌اندازد.

 

براساس گزارش الجزیره، او در ادامه ادعا کرد: موقعیت من در پی عملیات طوفان الاقصی تقویت شد.موضع من روشن است. در هر شرایطی، چه با شهرک سازی دائمی یا بدون آن، اسرائیل کنترل کامل امنیت را بر کل منطقه غرب اردن حفظ خواهد کرد. این البته شامل کرانه باختری و نوار غزه هم می‌شود.

 

علاوه بر آمریکا، کشور‌های اروپایی نیز اعلام کردند که در اقدامی پیشگیرانه که راه را برای اجرای راه حل دو دلتی هموار می‌کند، در نظر دارند کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسند، اما این امر با مخالفت بالاترین سطوح سیاسی در اراضی اشغالی مواجه شده است.

 

سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۲ به فلسطین وضعیت ناظر اعطاء کرد و از میان ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل متحد، ۱۳۹ کشور تاکنون فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند.

 

با این وجود پیش از این وزارت امور خارجه فلسطین اعلام کرد که عضویت کامل این کشور در سازمان ملل متحد و به رسمیت شناختن آن نیازی به مجوز یا اجازه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی یا کابینه آن ندارد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما