صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۶:۵۳
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 February 22
کد خبر: ۲۲۹۵۷۱

حال و هوای گردش پاییزی در اصفهان

اگر به ایران‌گردی علاقه دارید و می‌خواهید یک شهر همه چیز تمام را برای سفر انتخاب کنید، اصفهان یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود. شما فقط با تهیه بلیط اهواز به اصفهان یا هر شهر دیگری، می‌توانید با یک سفر چند روزه، نصف جهان را تماشا کنید. جاهای دیدنی این شهر به اندازه‌ای زیاد است که باید پیش از سفر برای تماشای اصفهان برنامه‌ریزی کنید. بنابراین اگر می‌خواهید با حال و هوای گردش پاییزی در اصفهان و جاهای دیدنی این شهر بیشتر آشنا شوید، توصیه می‌‌کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید.

جاهای دیدنی اصفهان

احتمالا بارها این جمله به گوشتان خورده است: «اصفهان، نصف جهان». اما به راستی گشت و گذار در این شهر مساوی با گشت و گذار در نصف جهان خواهد بود؟ شهر اصفهان یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران از نظر تاریخی و سیاسی بوده است. بنابراین معماری و بناهای تاریخی آن، جزو شگفتی‌های دنیا محسوب می‌شود.

در این شهر هتل‌های زیادی قرار دارد و رزرو هتل در اصفهان به غیر از تعطیلات نوروز، چندان کار دشواری نخواهد بود. در واقع شما با چند کلیلک می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، از طریق یکی از سایت‌های معتبر گردشگری، مثل سایت علی بابا، قیمت و میزان کیفیت هتل‌های این شهر را بررسی کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. اما نکته جالب این‌‌جا است که حتی هتل‌های اصفهان، مثل بسیاری از هتل‌های دیگر، خسته‌کننده نیست؛ چرا که بسیاری از هتل‌ها معماری داخلی خاصی دارند و سعی کرده‌اند با بافت تاریخی شهر، هماهنگ باشند.

اگر به غذاها و مزه‌های جدید علاقه دارید، انتخاب شهر اصفهان برای یک سفر خوش آب و هوای پاییزی، انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. در واقع رستوران‌های سنتی این شهر، جزئی از جاهای دیدنی اصفهان محسوب می‌شوند؛ چرا که احتمالا یافتن گوشفیل و دوغ یا بریانی اصفهان در جایی به‌غیر از این شهر چندان ساده نخواهد بود. با این حال توصیه می‌کنیم برای تجربه سفری آسان، به ادامه مقاله توجه کنید تا بیشتر با جاهای دیدنی این شهر و حال و هوای گردش پاییزی در اصفهان آشنا شوید.

1.        میدان نقش جهان اصفهان

میدان نقش جهان که دومین میدان بزرگ دنیا است، یکی از پاتوق‌های مهم مردمان اصفهان و توریست‌ها محسوب می‌شود. این میدان 560 متر طول و 160 متر عرض دارد و یکی از مکان‌های مناسب برای قدم زدن در فصل پاییز و آب و هوای دلپذیر خواهد بود. این میدان در دوره شاه عباس صفوی ساخته شد و در همان زمان نیز شاه عباس، پایتخت ایران را از قزوین به اصفهان تغییر داد.

اگر می‌خواهید دور این میدان بگردید، می‌توانید همچون زمان‌های قدیم، سوار یکی از درشکه‌ها شوید و همه ساختمان‌ها، حوض و معماری باشکوه این محوطه را تماشا کنید. همچنین داخل این میدان مسجد شیخ لطف الله، مسجد شاه یا مسجد امام، بازار قیصریه و عمارت عالی‌ قاپو قرار دارد که تماشای هر یک در این سفر خالی از لطف نخواهد بود. این میدان شامل کافه و رستوران‌های خوبی است که می‌توانید سفر پاییزتان را خاطره‌انگیز کنید.

2.       پل خواجو اصفهان

پل خواجو، یکی از معماری‌های شگفت‌انگیز ایران و دنیا است. این پل در زمان شاه عباس صفوی، روی زاینده رود بنا شد. در میان این پل، ساختمانی به نام بیگر بیگی قرار دارد که در گذشته اقامتگاه موقت شاه عباس و خانواده او بوده است. این پل 133 متر طول دارد و قدم زدن روی این پل با این میزان قدمت و تاریخ، خالی از لطف نخواهد بود.

3.       سی و سه پل اصفهان

سی و سه پل با 295 متر طول که روی زاینده رود واقع شده، طولانی‌ترین پل شهر اصفهان است. این پل به فرمان الله وردی خان در زمان صفویه ساخته شد و روی طولانی‌ترین و پهن‌ترین بخش رودخانه قرار دارد. اگرچه این پل قدمت زیادی دارد، اما هوشمندانه‌ترین سازه و معماری پل سازی دنیا را از آن خود کرده است. جالب است بدانید که رطوبت و آب، باعث استحکام بیشتر این پل می‌شود و همین ویژگی یکی از شگفتی‌های ساخت سی و سه پل است.

4.       بازار قیصریه اصفهان

اگر بلیط اهواز به اصفهان یا هر شهر دیگری را از سایت‌های معتبر گردشگری، مثل علی بابا تهیه کردید، توصیه می‌کنیم گشت و گذار در بازار قیصریه را فراموش نکنید. این بازار بین سال‌های 1011 تا 1029 در دوره صفویه ساخته شده و حدود 390 سال قدمت دارد. اگر به معماری این بازار توجه کنید، متوجه شکوه این مکان در گذشته و حتی این روزها خواهید شد.

بازار قیصریه یا بازار سلطانی، در ضلع شمالی میدان نقش جهان قرار دارد. این بازار سرپوشیده از بازار چیت سازها آغاز می‌شود و به بازار دارالشفا می‌رسد. جالب است بدانید که سردر این بازار با کاشی کاری و تصویرهای قدیمی توسط رضا عباسی، نقاشی شده است. معماری و حجره‌های این بازار شکوه عجیبی دارد. سقف بازار گنبدی شکل است و برای روشنایی و تهویه هوا، نورگیر دارد. این بازار برای تماشا، خرید سوغاتی و حتی کافه و رستوران‌گردی، مکان مناسبی برای سفر پاییزی خواهد بود.

5.       کاخ چهلستون

کاخ چهلستون، یکی دیگر از هوشمندی و شگفتی‌های معماری شهر اصفهان است. این کاخ در دوران صفوی و به فرمان شاه عباس ساخته شد. این محوطه شامل یک باغ بزرگ، یک عمارت و یک استخر بزرگ است. این کاخ جزو آثار ملی مهم بوده و در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

کاخ چهلستون 20 ستون بلند چوبی دارد و به دلیل انعکاس ستون‌ها در استخر بزرگ داخل باغ، به چهل ستون معروف شده است. گشت و گذار در داخل عمارت و خارج از آن، دو تجربه متفاوت خواهد بود؛ چرا که داخل عمارت نیز معماری و طراحی کم‌نظیری دارد که می‌توانید در آن اشیای قدیمی و دست‌نوشته‌های دوره صفوی را نیز تماشا کنید.

بهترین فصل سفر به اصفهان

اصفهان یک شهر کویری است. اگرچه گرما و دمای تابستان این شهر چندان با تهران و شهر‌های مرکزی تفاوتی ندارد، اما توصیه می‌کنیم فصل‌های خوش آب و هوا، مثل پاییز و بهار را برای گردش در شهر انتخاب کنید. همچنین شما می‌توانید رزرو هتل در اصفهان را به صورت آنلاین از سایت معتبری مثل علی بابا تجربه کنید. در این صورت در این شهر بزرگ سردرگم نخواهید شد و با خیال آسوده به گردش و تفریح در شهر می‌پردازید.

نظر شما