صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۲:۴۵
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 February 26
کد خبر: ۲۲۹۹۵۵

نتانیاهو: توافق آتش بس فقط عملیات نظامی علیه رفح را به تاخیر می‌اندازد

نخست وزیر اسرائیل می‌گوید که دستیابی به هرگونه توافق درباره آزادی اسرای اسرائیلی عملیات نظامی علیه رفح را به تعویق خواهد انداخت.

به گزارش راهبرد معاصر، نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو در مصاحبه با شبکه ان بی سی نیوز گفت که حصول یک توافق درباره آزادی اسرای اسرائیلی عملیات نظامی علیه رفح را به تعویق خواهد انداخت اما همزمان تاکید کرد که این عملیات بعدا انجام خواهد گرفت.مذاکرات بر سر توافق آتش بس چند هفته‌ای در ازای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه از هفته‌ها پیش با وساطت آمریکا، قطر، مصر با اسرائیل و حماس در جریان است اما هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.


یک مقام آمریکایی به پایگاه خبری آکسیوس گفته که "ما به این توافق و به این توقف بشردوستانه نیز داریم.."تلاش آمریکا برای آتش بس موقت در حالیست که واشنگتن هفته گذشته قطعنامه پیشنهادی شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس فوری در غزه را وتو کرد.


نتانیاهو به ان بی سی نیوز گفت که او به دنبال دستیابی به این توافق برای آزادی گروگانها است و از تلاشهای آمریکا در این زمینه قدردانی می‌کند.نتانیاهو افزود، "اگر حماس ادعاهای توهم آمیز خود را رها کند و مواضع منطقی ارائه کند دستیابی به یک توافق ممکن است.."نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین تاکید کرد که ارتش این رژیم اواخر روز یک شنبه طرح خود را برای عملیات نظامی در رفح و تخلیه غیرنظامیان ارائه می‌کند.

 

طرح اسرائیل برای حمله به رفح در شرایطی است که بیش از یک میلیون و سیصد هزار آواره از مناطق مختلف غزه در این شهر کوچک تجمع کرده و اغلب آنها برای چندمین آواره شده‌اند.جامعه بین‌المللی و سازمانهای حقوق بشری درباره هرگونه عملیات نظامی در رفح هشدار داده‌اند./ فارس

نظر شما