صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۳:۰۴
  • دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
  • Monday 26 February 2024
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 February 26
کد خبر: ۲۲۹۹۹۵

زمانیان: دولت و مجلس قوی، دو بال ایران قدرتمند را تشکیل می‌دهند

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: دولت، بدون آنکه در در فرایند اجرایی انتخابات مداخله سیاسی داشته باشد، بنایش را بر ایجاد یک فرصت رقابتی، مشارکتی، سالم و امن گذاشته است. بنای دولت، ایجاد یک مجلس قوی است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ مصطفی زمانیان، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری  گفت: موضوعی که در این دوره، در مرکز بررسی‌های استراتژیک مورد توجه جدی قرار گرفته، توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب خطاب به دولت سیزدهم در موضوع مسئله مشارکت نخبگان در امر اداره کشور است.


وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در شهریور ۱۴۰۰ خطاب به دولت فرمودند یکی از محورهای تحول، شنیدن صدای نخبگان است؛ نخبگانی که حتی منتقد دولت هستند، اما راه حل‌های سازنده‌ای برای اداره کشور دارند.


زمانیان تصریح کرد: ما در این دوره، ماموریت خودمان را ایجاد یک گوش شنوا و فهیم، برای جامعه نخبگانی تعریف کرده‌ایم و بنا داریم، با مشارکت دادن مردم و جامعه نخبگانی، اعم از جامعه فارغ التحصیلان، کسب و کارها، صنعتگران و حتی ایرانیان خارج از کشور، که برای اداره کشور فکر، ایده و یا حتی نقدی دارند، راه‌حل‌های سازنده‌ای را برای اداره کشور مطرح کنیم.


وی با اشاره به این نکته که متولی توصیه رهبر معظم انقلاب در این دوره، مرکز بررسی‌های استراتژیک است، بیان داشت: امروز، مرکز بررسی‌ها سعی کرده است تا نقطه تمرکز شنوایی نخبگانی دولت، در تعامل با شخص رئیس جمهور باشد.


رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک افزود: این فرصت، برای ما یک امکانی را فراهم می‌کند تا زمینه فهم شدن فضای جامعه را در نظام مسائل عادی کشور، یکی کنیم. طرح‌هایی که شاید در یک فضای بروکراتیک کاملاً سخت اداری، امکان حلاجی شدن، فهم، تلطیف، و تدقیق را نداشته باشند، در فضای مرکز بررسی‌ها، از طریق آراء متفاوت شنیده می‌شوند. این مسئله، فرصتی را برای ما فراهم می‌کند تا بتوانیم این طرح‌ها را در مسیر اجرایی شدن دولت قرار دهیم.


زمانیان در باب اهمیت انتخابات و نقش مرکز بررسی‌های استراتژیک در این مهم، توضیح داد: از خواص و آحاد مردم، هر کسی که رسانه در دست دارد، باید پای کار بیاورد. مبنای دولت، ایجاد یک مجلس قوی است. آقای رئیس جمهور فرمودند که سیاست دولت، تشکیل مجلس قوی در کنار دولت قوی است.
وی تاکید کرد: ما دو بال ایران قوی را، مجلس قوی و دولت قوی می‌دانیم.


زمانیان ادامه داد: بر این اساس، بدون آنکه دولت در در فرایند اجرایی انتخابات مداخله سیاسی داشته باشد، بنایش را بر ایجاد یک فرصت رقابتی، مشارکتی، سالم و امن گذاشته است. آن چیزی که در مرکز بررسی‌ها امروز دنبال می‌شود، در کنار ارائه ایده‌هایی برای فرصت مشارکت هرچه بیشتر مردم، ارائه یک تصویر واقعی از میزان مشارکت و طراحی راه حل‌های اثربخش برای افزایش مشارکت است.


وی در این خصوص گفت: تصورم بر این است که امروز، رسانه فقط محدود در یک قشر خاص نیست. امروز، فرصت نظام ارتباطاتی در اختیار همه، مخصوصاً قشر تحصیل کرده قرار دارد؛ ولو قشری که منتقد هستند. این مسئله، این فرصت را فراهم می‌کند که بتوانیم جواب‌هایی قانع کننده‌ای برای مردم ایجاد کنیم. چنین جواب‌های قانع کننده‌ای، می‌تواند فرصتی را فراهم کند تا آن‌هایی که حتی منتقدین به وضع موجود نیز هستند، پای صندوق‌های رأی بیایند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: