صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۲:۲۹
  • سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Tuesday 14 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 February 28
کد خبر: ۲۳۰۳۵۰
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

ملت ایران آماده مشارکت پرشور در انتخابات

در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گزارش‌ها نشان می‌دهند، انتخابات سال جاری با وجود فضاسازی و هجمه‌های دشمنان و رسانه‌های ضدانقلاب با شور و شعف خاصی در بطن جامعه برگزار خواهد شد.

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ دشمنان و رسانه های ضدانقلاب مدت هاست تلاش می کنند با سیاه نمایی وضعیت جامعه، مردم را از همراهی با نظام و انقلاب ناامید کنند و بازدارند. آنها در تلاش هستند با بزرگ جلوه دادن کاستی ها و کوچک شمردن دستاوردها مشارکت و حضور مردم را در انتخابات کاهش دهند؛ انتخاباتی که امام خامنه ای (مد ظله لعالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را مهم تر از انتخابات پیشین دانسته و عنوان کرده اند، انتخابات آتی با گزینش درست مردم تحول آفرین خواهد بود.

تبلیغات نامزدها در این دوره به دلیل استقبال ثبت نام کنندگان و آمار بالای تأیید صلاحیت شدگان از حزب ها و گروه های مختلف گرفته تا نامزدهای مستقل رنگ و بوی خاصی به فضای کشور داده است


شور انتخابات در بطن جامعه

با وجود سیاه نمایی ها و ناامید کردن مردم به وسیله دشمنان، گزارش های میدانی نشان می دهند هم زمان با آغاز تبلیغات نامزدهای انتخاباتی شور و شعف خاصی در جامعه به وجود آمده است، تا جایی که در مدرسه، اداره، شرکت های خصوصی، صف نانوایی، تاکسی و همه جا مکالمات روزمره مردم درباره انتخابات و لزوم مشارکت در آن رد و بدل می شود.


دانش آموزان از انتخابات، چرایی برگزاری آن و نحوه گزینش افراد از بزرگترهایشان می پرسند و بزرگترها به دنبال بررسی و صلاحیت نامزدها هستند. کارشناسان اظهارنظرهای مختلف می کنند و ویژگی های نمایندگان خدوم و پای کار و مجلس خدمتگزار را برمی شمارند تا مردم با مشورت با یکدیگر به دنبال انتخاب نامزد اصلح باشند.


انتخاباتی همچون مجلس شورای اسلامی سرنوشت آینده میهن اسلامی و فرزندان این سرزمین کهن را رقم خواهد زد؛ پس همه وظیفه دارند حضور داشته باشند و در آن مشارکت کنند. در عین حال، تبلیغات نامزدها انجام می شود و هر یک شیوه خاص خود را برای تبلیغ برگزیده است.


نامزدی با عکس نوشته های کوتاه و جذاب در فضای مجازی و دیگری با تشکیل گعده های سیاسی و پرسش و پاسخ، یکی با ارج نهادن به حضور مردم و پذیرایی و بزرگداشت آنها و دیگری با تشکیل ستاد و تبلیغات گسترده، نصب تابلوها و بنرهای خیابانی به دنبال شناساندن خویش به مردم حوزه انتخابی هستند.


رنگ و بوی متفاوت تبلیغات انتخاباتی

تبلیغات نامزدها در این دوره به دلیل استقبال ثبت نام کنندگان و آمار بالای تأیید صلاحیت شدگان از حزب ها و گروه های مختلف گرفته تا نامزدهای مستقل رنگ و بوی خاصی به فضای کشور داده است. تبلیغات انتخاباتی در شهرهای غربی و شرقی، شمالی و جنوبی کشور با آداب و رسوم سنتی مردم درآمیخته و شاهد شادی و سرور مردم در کنار تبلیغ نامزد مورد نظر و اعلام برنامه ها و اهداف اشخاص با تحصیلات و مشاغل مختلف هستیم که به دنبال تغییر شرایط و تحول آفرینی وارد میدان شده اند.


نامزدها با اعلام آنچه در ذهنشان برای آینده کشور دارند، می خواهند با مشارکت و حضور همگانی و دست در دست هم میهن خویش را آباد کنند. اما آنچه مهم است، اینکه در آستانه انتخاب افراد اصلح از سوی مردم برای مجلس شورای اسلامی؛ شور و شوق انتخاباتی حاکم بر کشور برآوردهای دشمن را در پروژه «تحریم انتخابات» به شکست کشاند، زیرا مردم انقلابی ایران بیش از آنکه گوش به هجمه و سیاه نمایی های دشمنان این آب و خاک بسپارند، دل و جان به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی سپرده اند.


از تلاش دشمن تا بی توجهی مردم

دشمنان انقلاب اسلامی همچنان در حال سیاه نمایی و با انتشار اخبار و مطالب دروغ در تقلای ملتهب کردن فضای کشور هستند شاید فکر مردم از انتخابات به عنوان مهم ترین اتفاق سیاسی کشور منحرف شود و بتوانند به اغراض دست نیافتنی خود که ۴۵ سال است با عناوین مختلف برایش نقشه کشیده اند، دست یابند.


مردم در اثنای تبلیغات نامزدهای انتخابات و وعده و وعیدهای انتخاباتی با چشمانی بازتر در جست و جوی حقیقت نامزدهایی هستند که در چند مرحله از سوی شوراهای محلی، استانی و درنهایت شورای نگهبان تأیید صلاحیت شده اند، اما باز هم باید دید وعده و وعیدهایشان چقدر با واقعیت های محقق شده یا قابل تحقق همخوانی دارد؟

مردم انقلابی ایران بیش از آنکه گوش به هجمه و سیاه نمایی های دشمنان این آب و خاک بسپارند، دل و جان به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی سپرده اند


مردم از نامزدها و به عبارتی نمایندگان آینده خود در مجلس دوازدهم چه می خواهند و چه دغدغه هایی دارند که با وجود هجمه های دشمن، میدان مشارکت را ترک نمی کنند؟ باید عنوان کرد، با وجود اقبال به مشارکت در این دوره از انتخابات، اما نارضایتی های بسیاری وجود دارد که ممکن است عده ای را از همراهی بازدارد و سبب شود از شرکت در انتخابات انصراف دهند؛ ولی غالب مردم به امید تحول و تغییر امروز و فردایی روشن خواهد آمد تا پوزه دشمن را به خاک بمالند.


در نظرسنجی های اخیر بیش از 20 درصد افراد مهم ترین دغدغه خود را رفع معضل مسکن و اجاره بها عنوان کردند و مواردی همچون مهار تورم و گرانی، اشتغال، ازدواج آسان جوانان و حمایت از آن‌ها، بهبود وضعیت اقتصادی، رسیدگی به معیشت مردم، افزایش حقوق و دستمزدها (بازنشستگان، معلمان و کارگران)، رسیدگی به بازار خودرو و نظارت بر قیمت ها، مبارزه با اختلاسگران و مفاسد اقتصادی، نظارت و کنترل بر بازار و قیمت‌ها، کاهش مالیات اصناف کم درآمد و افزایش مالیات ثروتمندان و خانه های خالی و شفاف سازی در مراتب بعدی مطالبات قرار داشت.


از وکلای مردم در وهله نخست انتظار می رود در راستای رفع دغدغه ها تلاش کنند تا اعتماد مردمی که به آنها رأی خواهند داد، بیهوده هدر نرود. موضوع مهم دیگر اینکه دشمن کوتاه نمی نشیند و به توطئه ادامه می دهد تا مردم را دلسرد و با خود همراه کند، پس باید هشیار و آگاه بود.


هرچند بیشتر مردم با بی توجهی به دشمن به دنبال انتخاب خود هستند، اما برخی ها از شرایط موجود ناراضی هستند و گمان می کنند شرکت کردن و نکردنشان فرقی در تغییر شرایط ندارد و برخی اندک با هجمه های دشمن همراه هستند و نمایندگان را از پیش تعیین شده تصور می کنند. این موارد همان هجمه و سیاه نمایی دشمنی است که گمان می کند مردم را با خود همراه کرده است.


واقعیت این است، مردم انقلاب کردند تا دست دشمن زبون و خوار را از سرنوشت خود و فرزندانشان کوتاه کنند و تا پای جان بر پشتیبانی از نظام و انقلابشان مانده اند، خواهند ماند و قطعاً بهترین وکلای خود را نیز راهی مجلس دوازدهم خواهند کرد.

 

نظر شما