صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۲:۳۱
  • سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
  • Tuesday 05 March 2024
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 05
کد خبر: ۲۳۱۳۱۶

سخنگوی دولت: طرح کالابرگ الکترونیکی با استقبال ۸۰ درصدی مردم روبرو شد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز گفت که طرح کالابرگ الکترونیکی با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و بیش از ۸۰ درصد از مشمولان این طرح از آن استقبال و استفاده کرده‌اند.

به گزارش راهبرد معاصر، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
وی در ابتدای سخنان خود از مردم ایران یه ویژه کسانی که در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت کردند، قدردانی کرد.


بهادری تاکید کرد: حضور مردم در انتخابات بار مسوولیت را سنگین‌تر می‌کند انشالله آنهایی هم که به هر دلیلی و گلایه هایی که داشتند شرکت نکردند هم هر چه زودتر گلایه های آنها برطرف شود و در دور بعدی در انتخابات شرکت کنند.


سخنگوی دولت تاکید کرد: برای اولین بار بعد از قانون جدید، انتخابات مجلس برگزار شد و هیچ مشکلی را نداشتیم که جا دارد از همه دست‌اندرکاران تشکر کنیم.


وی ادامه با اشاره به تجربه موفق دولت در توسعه زیرساخت های الکترونیکی و بهره برداری از آنها در انتخابات گفت: برای اولین بار بعد از اصلاح قانون به صورت تماما الکترونیکی برخی فرآیندهای آن انجام شد در برخی حوزه ها هم ۱۰۰ درصد الکترونیک با موفقیت برگزار شد.


بهادری جهرمی در ادامه به حادثه سیل سیستان و بلوچستان هم اشاره کرد و گفت: وزیر کشور بلافاصله به این استان سفر کرد وزیر نیرو هم بلافاصله در بازگشت از الجزایر به این استان رفت، استاندار استان هم اختیار ویژه داشت برای رسیدگی به آسیب دیدگان.
وی گفت: هیات دولت هم در مرحله اول ۵۰۰ میلیارد به عنوان تنخواه برای مدیریت سیل تخصیص داد. عموم مشکل آبرسانی برطرف شده و ما بقی هم در حال رفع است. راهداری هم در حال بازگشایی محورهای است که هنوز بازگشایی نشده است. سه بالگرد هم در مرحله اول برای کمک به آسیب دیدگان اعزام شدند.


بهادری جهرمی یادآور شد: سیل خوشبختانه خسارت جانی نداشت ، البته متأسفانه خسارات مالی وارد کرد.


بهادری جهرمی بیان کرد: امروز روز درختکاری است و طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت در ۴ سال را کلید زده ایم که تا کنون ۲۵۰ میلیون نهال تولید شده و بخش زیادی از آنها کاشته شده است.


وی ادامه داد: ستاد نوروزی هم فعالیت خود را آغاز کرد و اولین جلسه ستاد هم برگزار شد و برنامه ریزی های برای خدمات رسانی به مردم در ایام نوروزی داشت.


سخنگوی دولت با اشاره به آمارهای اقتصادی و اقدامات دولت در این حوزه گفت: رشد اقتصادی ما در فصول مختلف به ۷ درصد هم رسید. در عموم فصول رشد اقتصادی متفاوت ولی قابل قبولی داشتیم.


وی درباره سوالی درباره میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده هم گفت: این موضوع در شورای عالی کار مشخص می شود و نمایندگان دولت هم عضوی از جلسه هستند و امیدواریم بتوانیم رقم قابل قبولی را داشته باشیم.


سخنگوی دولت گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و بیش از ۸۰ درصد از مشمولان این طرح از آن استقبال و استفاده کرده‌اند.


وی با بیان اینکه این طرح تا سه ماه دیگر ادامه خواهد داشت، گفت: استقبال گسترده از این طرح نشانگر موثر بودن آن در ایجاد سپری در برابر انتظارات و آثار تورمی، به ویژه در کالاهای اساسی مورد نیاز خانوارها است.


وی در پاسخ به سوال دیگری تاکید کرد: قانون اساسی همه را ملزم به ارائه لیست اموال به بخش مربوطه قوه قضائیه کرده است. لیست اموال وزرای دولت سیزدهم هم به قوه قضائیه ارائه شده است.
تکمیل می‌شود.../ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: