صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۵۹
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 13
کد خبر: ۲۳۲۶۴۵

واعظ آشتیانی: در دور دوم انتخابات سه لیست در جریان اصول گرایی خواهیم داشت

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا گفت: به نظر می‌رسد که در انتخابات دور دوم مجلس مجدداً، سه لیست ارائه خواهد شد؛ و اتفاقاً، این مسئله خوب است و باعث می‌شود که رقابت شکل بگیرد و وزن گروه‌ها و جریان‌ها سنجیده شود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا  در توضیح احتمال شکل‌گیری وحدت میان جریان‌های اصولگرا در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: یک مقدار بعید است که برای این انتخابات، وحدتی میان تمام جریان‌های اصولگرایی شکل بگیرد و یک لیست واحد ارائه شود. ولی چیزی که مشخص است، این است که یک انتخاب درون جریانی اتفاق خواهد افتاد و مهم این است که مردم، به چه افرادی اقبال نشان داده و آن‌ها را به عنوان اصلح انتخاب می‌کنند.


وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که مجدداً، سه لیست ارائه خواهد شد؛ و اتفاقاً، این مسئله خوب است و باعث می‌شود که رقابت شکل بگیرد و وزن گروه‌ها و جریان‌ها سنجیده شود.


همچنین، این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص انتخاب رئیس مجلس آینده بیان کرد: در انتخاب رئیس مجلس، مهم این است حالا که مردم، اصلح‌ترین‌ها را انتخاب کرده‌اند، این اصلح‌ترین‌ها، تمام تلاششان بر این باشد که از بین نامزدهای ریاست مجلس، فردی توانا، کاردان، انقلابی و شجاع را برای این سمت، برگزینند.


وی ادامه داد: تلاش نمایندگان مجلس، باید بر این باشد که یکسری شاخص‌هایی را برای انتخاب رئیس مجلس مشخص کنند و بر اساس آن شاخص‌ها، انتخاب خودشان را انجام دهند، تا یک فرد توانا که بتواند مجلس را در مسیری قرار دهد که هم وعده‌های داده شده‌ نمایندگان را محقق کند و هم در ریل گذاری دولت کوشا باشد، برگزینند.


در پایان، واعظ آشتیانی تاکید کرد: مطالبه‌گری‌ رئیس مجلس آینده، باید مبتنی بر قانون و سیاست ورزی باشد، نه برآمده از سیاسی بازی./ فارس

نظر شما