صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 17
کد خبر: ۲۳۳۰۹۵

مقام بلندپایه صهیونیست: با شکست در غزه فاصله‌ای نداریم!

یک مقام اسراییلی با اذعان به تشدید تنش‌ها میان کاخ سفید با کابینه نتانیاهو بر سر ادامه جنگ، برای نخستین‌بار از کاهش شدید پشتیبانی تسلیحاتی آمریکا و خطر شکست اسراییل در جنگ غزه خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر، یک مقام ارشد صهیونیستی در گفت‌وگو با یک شبکه خبری آمریکای با ابراز نگرانی از کاهش عامدانه ارسال تسلیحات از سوی واشنگتن به اراضی اشغالی اذعان کرد که با ادامه این روند، ممکن است اسرائیل در جنگ در برابر گروه‌های فلسطینی شکست بخورد.

 

این مقام ارشد اسرائیل که از ذکر نامش خودداری کرد در مصاحبه با شبکه «ABC News» آمریکا فاش ساخت که واشنگتن شروع به به تأخیر انداختن برخی کمک‌های نظامی به اسرائیل کرده است؛ ادعایی که مقامات ارشد آمریکایی آن را رد کردند و به گواه ناظران سیاسی، این ممکن است شاهد دیگری بر افزایش تنش در روابط بین دو متحد راهبردی باهم تفسیر شود.

 

این مقام سیاسی بلندپایه صهیونیستی ادامه داد: «در ابتدای جنگ اکتبر میان اسرائیل و حماس، محموله‌های نظامی واشنگتن به سرعت در راستای حمایت از تل آویو علیه حماس ارسال می‌شد، اما اینک، روند کمک رسانی تسلیحاتی آمریکا به شدت کند شده و باعث وقوع مشکلاتی در جریان نبرد با حماس شده است.»

 

این مقام اسرائیلی با ابراز سردرگمی از چرایی تأخیر کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل مدعی شد که تل آویو کاملاً از سرخوردگی ایالات متحده از ادامه جنگ و افزایش فشارهای جامعه جهانی برای توقف جنگ آگاه است.

 

به گزارش روسیاالیوم، در ادامه اوج گیری تنش‌ها میان مقامات واشنگتن با سران رژیم صهیونیستی در ادامه جنگ در غزه، یک سناتور برجسته آمریکایی به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو در ادامه جنگ در نوار غزه به شدت تاخت.

 

چاک شومر پیش‌تر در شدیدترین انتقاد علنی یک مقام آمریکایی از نتانیاهو، خواستار برگزاری انتخاباتی در فلسطین اشغالی برای تعیین نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی به جای نتانیاهو شد.

 

در همین راستا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از چاک شومر که بشدت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را مورد انتقاد قرار داد و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی شد, حمایت کرد مواضع رهبر سنا را ستود.

 

به گزارش الجزیره انگلیسی, بایدن با تمجید از سناتور یهودی مجلس سنا گفت که شومر به عنوان بالاترین مقام یهودی آمریکایی در نظام سیاسی آمریکا «سخنرانی خوبی» در مورد اسرائیل کرد.

 

بایدن افزود: من فکر می‌کنم که او در مورد نگرانی جدی سخن گفت که بسیاری از آمریکایی‌ها نیز با آن موافقند./ مهر

نظر شما