صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 30
کد خبر: ۲۳۴۱۹۵

افزایش قیمت نفت به 87 دلار

قیمت هر بشکه نفت در بازار به 87 دلار در هر بشکه افزایش یافته است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ منابع آگاه می‌گویند اوپک پلاسی‌ها تصمیمی برای افزودن به تولید خود ندارند و چشم‌انداز عرضه نفت در بازار کاهشی‌ست و این امر قیمت نفت را افزایش داده است.
هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 59 سنت افزایش 87 دلار فروخته شده و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و 82 ست افزایش 83.17 دلار معامله شده است و 2 شاخص نفتی برای سومین هفته متوالی در حال پایان دادن به یک هفته افزایشی دیگر هستند.
تحلیلگران انتظار دارند که به علت کمی عرضه در بازار، ذخایر نفت آمریکا کمتر از حالت معمول افزایش یابد و این شرایط قیمت نفت خام برنت را افزایش دهد.
از طرفی به نظر می‌رسد فدرال رزرو آمریکا از کاهش نرخ بهره جلوگیری کند اما هنوز امکان انجام این کاهش تا پایان سال وجود دارد. هر چه نرخ بهره پایین‌تر باشد تقاضا برای نفت بیشتر می‌شود.
سرمایه‌گذاران همچنان منتظر نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت اوپک هستند که هفته آینده تشکیل می‌شود؛ از طرفی خطرهای ژئوپلتیکی انتظار برای اختلال در عرضه را تقویت کرده اما اوپک پلاس بعید است که تغییری در برنامه کاهش تولید خود دهند.
تحلیلگران می‌گویند برای هر تغییر جدی در برنامه کاهش تولید اوپک باید منتظر نشست اصلی وزارتی در اول ژوئن باشیم و حتی در آن زمان هم اوپکی‌ها بسیار عاقلانه عمل خواهند کرد./فارس

نظر شما