صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۳۶
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 03
کد خبر: ۲۳۴۵۸۴

پوشش دو برابری اینترنت 5G در سال 1403

وزیر ارتباطات گفت: برنامه داریم تا بتوانیم امسال در سال 1403 حدود 10 درصد پوشش 5G ایجاد بکنیم و به دو برابر برسانیم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات امروز 15 فروردین در حاشیه نشست هیئت دولت در رابطه با تغییر در محدودیت های اینترنت گفت: موضوعات محدودیت های اینترنت با شورای عالی فضای مجازی است.


وی ادامه داد: تلاش ما این است تا کیفیت زیر ساخت های ارتباطی بهبود پیدا کند. امسال هدف گذاری ما این است که 7 میلیون پوشش فیبر نوری 2 برابر شده و به 14 میلیون برسد.به جز پوشش بحث اتصال نیز در دستور کار است؛ زیرا طبق قانون برنامه هفتم توسعه باید طی 5 سال 20 میلیون اتصال ایجاد کرد.


وزیر ارتباطات در خصوص پوشش دهی اینترنت 5G گفت: در حال حاظر پوشش اینترنت 5G در کشور به میزان 5 درصد است اما برنامه داریم تا بتوانیم امسال در سال 1403 حدود 10 درصد پوشش 5G ایجاد بکنیم و به دو برابر برسانیم.


زارع پور درباره اختلال در یکی از پیام‌رسان های داخلی اظهار کرد: این پیام رسان یک مشکل سخت افزاری داشت که حل شد و تلاش بر این است که مردم این اختلال ها را تجربه نکنند.


وی درباره تعدد اختلال ها در پیامرسان ها، گفت: دیروز چند ساعت یک پیامرسان خارجی اختلال داشت. گاهی اختلال طبیعی است، ولی باید تلاش شود که تکرار نشود و به حداقل برسد. زیرساخت این پیامرسان ها را وزارت ارتباطات تامین می‌کند و تلاش ما این است که روزبروز کیفیت زیرساخت ها تقویت شود. در حال راه اندازی دیتا سنتر دوم این پیامرسان ها هستیم تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم./ فارس

نظر شما