صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۶:۰۶
  • پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Thursday 16 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 09
کد خبر: ۲۳۵۴۷۰

کامرون به دیدن ترامپ رفت

وزیر خارجه انگلیس پیش از سفر به واشنگتن برای گفت‌وگو با همتای آمریکایی درباره جنگ غزه و اوکراین، در ویلای ترامپ در فلوریدا، با او دیدار کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، وزیر خارجه انگلیس دیوید کامرون در سفر به آمریکا پیش از عزیمت به واشنگتن برای گفت‌وگو با مقام‌های دولت بایدن، دوشنبه با دونالد ترامپ در فلوریدا دیدار کرد.

 

نخست‌وزیر پیشین انگلیس برای گفت‌گو با مقام‌های ارشد آمریکا درباره جنگ‌های غزه و اوکراین به این کشور سفر کرده است. یک سخنگوی دولت انگلیس در توضیح چرایی دیدار کامرون و ترامپ، دیدار وزرای خارجه با نامزدهای مخالف در سفرهای خارجی را امری عادی توصیف کرد.


کامرون پیش‌تر از ترامپ که احتملاً نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات نوامبر 2024 آمریکا خواهد بود، انتقاد کرده است. ترامپ و حامیانش در حزب جمهوری‌خواه مخالف کمک‌ها به اوکراین هستند و قانونگذاران همسوی آن‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا متعهد شده‌اند مانع تصویب بسته کمکی به ارزش 60 میلیارد دلار که ماه‌هاست مسدود شده، بدون موافقت با بودجه بیشتر برای امنیت مرزی ایالات متحده شوند. کامرون که کشورش از حامیان اصلی اوکراین در جنگ با روسیه بوده، مدتی است که از آن‌ها می‌خواهد بسته کمکی را تأیید کنند./ فارس

نظر شما