صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 30
کد خبر: ۲۳۶۱۲

گزارش پلاسکو به مردم به کجا رسید؟

با وجود گذشت قریب به سه سال از وقوع حادثه تلخ پلاسکو، همچنان مسئولین از ارائه گزارشی شفاف در رابطه با علل این واقعه طفره می روند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو حادثه‌ای بود که صبح روز پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ در چهارراه استانبول واقع در مرکز تهران رخ داد. در پی وقوع این آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو بطور کامل فرو ریخت. ساختمان پلاسکو در حالی پس از ۳٫۵ ساعت سوختن، فروریخت که تعداد زیادی مأمور آتش‌نشانی در حال مهار آتش‌سوزی، در بیرون و داخل ساختمان بودند و عده‌ای از آن‌ها زیر آوارِ ناشی از فروریختن ساختمان ماندند.

 

بنابر گزارش اورژانس تهران، آخرین آمار اعلامی از تعداد مصدومان این حادثه ۲۳۵ نفر بوده‌است. ۱۸۱ نفر از مصدومان به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و ۵۵ نفر دیگر نیز به بیمارستان منتقل شدند؛ که یک نفر از آن‌ها فوت کرد. ۵۲ نفر نیز پس از بستری در بیمارستان و دریافت خدمات لازم، ترخیص شدند. آمارهای متفاوتی در مورد مفقود شدگان وجود دارد اما اکثر این آمار بین ۲۰ تا ۳۰ تن است. یکی از آتش نشانان حاضر در زمان تخریب به علت شدت سوختگی در بیمارستان درگذشت. همچنین پیکر ۱۶ آتش‌نشان و ۶ شهروند عادی نیز تاکنون از زیر آوار خارج شده‌است و با این حساب مجموع قربانیان اعلام شده از طرف پزشک قانونی تاکنون ۲۲ نفر می‌باشد.

 

با وجود گذشت قریب به سه سال از وقوع حادثه تلخ پلاسکو، همچنان مسئولین از ارائه گزارشی شفاف در رابطه با علل این واقعه طفره می روند. شریعمتداری وزیر تعاون در روز آتش نشان به این واقع پرداخته و به عدم گزارش دهی در این باره اذعان نموده است.

 

محمد شریعتمداری عصر دیروز ضمن تبریک روز آتش‌نشانی و ایمنی گفت: در حادثه پلاسکو، رئیس‌جمهوری شورایی را مامور رسیدگی کرد که در گزارش این هیات بند هشتم پیشنهاد سیاستی مربوط به وزارتخانه است و تاکید می‌کنم حتما باید گزارشی روشن از اقدامات انجام شده درباره این به مردم داده شود.

 

وی با اشاره به وظیفه‌ای که برای وزارت تعاون در نظر گرفته شده، افزود: باید بیش از این تجهیز شویم و از وقوع حوادث مشابه جلوگیری و به مسائل این حوزه توجه جدی کنیم. در مواردی که ممکن است حوادث فاجعه‌باری رخ دهد باید اخطارها به موقع داده شود. نباید این موضوعات را بگذاریم در لایه‌های میانی پنهان بماند و بعد که اتفاق افتاد دنبال آسیب‌شناسی آن باشیم. در حادثه پلاسکو آتش‌نشانان عزیر با بذل جان خود تلاش کردند جان مردم را نجات بدهند که بسیار قابل تقدیر و تحسین است. به روح پرفتوح آتش‌نشانان شهید در آن حادثه و همه کسانی که در این شغل ایثارگری کردند درود می‌فرستیم و برایشان از خداوند متعال علو درجات را خواستاریم.

 

شریعتمداری در پایان متذکر شد: یاد آتش‌نشانانی که در حادثه پلاسکو جان خود را فدا کردند همواره در قلب ایرانیان است و حتما باید گزارشی روشن از اقدامات انجام شده در این خصوص به مردم داده‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: