صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 01
کد خبر: ۲۳۷۰۴

بیژن قاسم زاده بازداشت شد

بنابر اخبار واصله بیژن قاسم زاده بازپرس سابق دادسرای رسانه بازداشت شده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ بنابر اخبار واصله که دقایقی است در رسانه ها جنبه عمومی یافته، بیژن قاسم زاده بازپرس سابق دادسرای رسانه بازداشت شده است.

 

بر اساس این گزارش، بازداشت این بازپرس سابق دادسرای کارکنان دولت در راستای برخورد با فساد در درون قوه قضائیه صورت گرفته است.

 

بنابر اخبار منتشره، قاسم زاده جمعه پیشین و با دستور قضایی بازداشت و راهی زندان شده است.

 

از زمان روی کار آمدن ابراهیم رئیسی در قوه قضائیه، موجی از مبارزه با فساد در این قوه و سایر قوا در دستور کار قرار گرفته است.

 

رئیس دستگاه قضا چندی پیش و به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشته بود که محور تاکیدات رهبر معظم انقلاب که دغدغه همه مسئولان قضایی است، مسئله فساد در قوه قضائیه می باشد. رئیسی اظهار داشت: فساد درون قوه قضائیه به هیچ وجه قابل تحمل نیست و اولین مدعی فساد نیز خود قضات شریف و مسئولان قضایی هستند. قاضی، وکیل، کارشناس، ضابط و همه افراد درگیر در پرونده‌های قضایی مشمول امر خطیر مبارزه با فساد هستند. در این راستا با همکاری همه بخش‌های نظارتی داخل قوه قضائیه نظیر مرکز حفاظت اطلاعات و دادسرای انتظامی قضات و همچنین بخش‌های بیرونی از جمله نیروی انتظامی، دستگاه‌های امنیتی و... کمیته‌ای فعال خواهد شد که البته جلسات ابتدایی آن برگزار شده است.

 

رئیس دستگاه قضا که این روز‌ها در میان مردم تبدیل به نماد فسادستیزی شده است، از همان روز که بر مسند ریاست قوه قضائیه تکیه زد تمام هم و غمش شد مبارزه با فساد. او مبارزه با فساد را از همان قوه قضائیه آغاز کرد و چند روز بعدش بود که خبر دستگیری اکبر طبری، معاون اجرایی حوزه ریاست قوه قضائیه به گوش رسید.

 

حجت الاسلام رئیسی چند روز پیش و در اجلاسیه خبرگان خطاب به اعضای این مجلس گفت: «در مبارزه با فساد، هیچ خط قرمزی نداریم، در خود قوه قضائیه با مواردی مواجه و متوجه شدیم، رشوه‌هایی اخذ شده است که بهت آور است؛ از آپارتمان‌های ۶۰۰ متری گرفته تا ویلا‌های ۴۰۰۰ متری در شمال که در نوع خود کم نظیر است. البته متهمان بازداشت و اموال نامشروع آن‌ها ضبط شده است.»

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: