صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 02
کد خبر: ۲۳۷۹۲

شکسته شدن ابهت آمریکا در جزیره فارسی

آمریکا در خلیج فارس سه‌بار در برابر رزمندگان ایران به‌زانو درآمد که نشان از اقتدار و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ زانو زدن ملوانان نیروی دریایی آمریکا در حالی که دستهایشان پشت سرشان است و نیروهای سپاه پاسداران بالای سرشان ایستاده‌اند، خشم مقامات آمریکایی را برانگیخت.

 

این تصاویر که از صدا و سیما نیز پخش شد، مربوط به دستگیری ۱۰ ملوان نیروی دریایی آمریکا در آب‌های سرزمینی ایران در خلیج فارس است که روز ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) ۱۳۹۴ روی داد.

 

هرچند این ملوانان کمتر از دو روز پس از دستگیری با اعلام عذر خواهی آزاد شدند اما این مسئله موجی شد که جمهوری‌ خواهان آمریکایی سوار بر آن به اوباما و سیاست‌هایش در قبال ایران و البته دموکرات‌ها تاختند.

 

سرهنگ پاسدار احمد دولابی صبح امروز در جمع کارکنان دادگستری دشتی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر از اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح به‌ویژه منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار داشت: آمریکا در خلیج فارس سه بار در برابر رزمندگان ایران به‌زانو درآمد که نشان از اقتدار و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

 

وی با بیان اینکه جزیره فارسی خاطرات زیادی از شکست آمریکا و اقتدار ایران دارد، تصریح کرد: جزیره فارسی در 130کیلومتری بوشهر قرار دارد و این جزیره محل خوار و ذلیل شدن آمریکایی‌هاست چراکه ابهت آمریکایی‌ها 3 مرحله در اطراف جزیره فارسی شکسته شد.

 

فرمانده تیپ 214 تکاوران حضرت امیر(ع) منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با اشاره به حماسه‌آفرینی شهید مهدوی و همرزمانش در 16 مهر سال 1366 در برخورد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس خاطرنشان کرد: 16 مهرماه سالروز شهادت شهید مهدوی یادآور حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان اسلام در برابر آمریکا است چراکه شهید مهدوی و یارانش کار بزرگی در برابر آمریکا در اطراف جزیره فارسی انجام دادند.

 

سرهنگ پاسدار دولابی با ابراز گوشه‌ای از رشادت شهید مهدوی در برخورد با آمریکایی‌ها تصریح کرد: شهید مهدوی و یارانش قبل از عملیات مین‌هایی در مسیر شناورهای آمریکایی قرار داده بودند که این مین‌ها سبب نابودی شناورهای آمریکایی شدند.

 

وی از افزایش توان تجهیزاتی و نیروی انسانی کارآمد در نیروی دریایی سپاه خبر داد و بیان کرد: امروز از لحاط توان و اقتدار، نیروهای مسلح به‌ویژه منطقه دوم نیروی دریایی سپاه از آمادگی بالایی برخوردار هستند.

 

فرمانده تیپ 214 تکاوران حضرت امیر(ع) منطقه دوم نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه دارای تجهیزاتی بروز، مدرن و پیشرفته است که دشمن از توان آمادگی رزمندگان ایرانی وحشت کرده است.

 

وی با تأکید بر ایمان و صلابت رزمندگان تصریح کرد: ایمان، توکل بر خدا، روحیه شهادت‌طلبی و روحیه ایثاری سبب شده است ما در برابر دشمن تادندان‌مسلح با قدرت ایستادگی کنیم.

 

سرهنگ دولابی با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه از لحاظ تجهیزاتی و موشکی از ظرفیت و توانمندی بالایی برخوردار است خاطرنشان کرد: الآن نیروی پرتوان دریایی سپاه با امکانات و تجهیزات مدرن جلوی توطئه‌های دشمنان با اقتدار ایستاده است و تودهنی محکمی به دشمنان زده می‌شود.

 

وی توان موشکی نیروی دریایی سپاه را بسیار بالا دانست و گفت: شناورها و قایق‌های نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس امان را از دشمن بریده‌اند و دشمن در هراس و وحشت قرار دارد.

 

فرمانده تیپ 214 تکاوران حضرت امیر(ع) منطقه دوم دریایی سپاه با تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: نفوذی‌ها خواستند عکس و تابلوی شهدا را از میادین و کوچه‌ها حذف کنند ولی جوانان ما ایستادند و هم‌اکنون شاهد نصب تابلوها و تمثال شهدا هستیم.

 

سرهنگ دولابی با توجه به اقتدار مسلمانان در پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی نمادی از عظمت مسلمانان است که دشمن با مشاهده این اقتدار، به وحشت و هراس افتاده است.

 

وی با ابراز اینکه هر روز بر اقتدار و عظمت ایران اسلامی افزوده می‌شود تأکید کرد: رزمندگان اسلام و نیروی دریایی سپاه تمام حرکات دشمن را در خلیج فارس رصد می‌کنند و مانند عقابی بر سر دشمن فرود می‌آیند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: