صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۴۸
  • دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Monday 05 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 03
کد خبر: ۲۳۸۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

آیا واقعا تانکرهای ارواح ایرانی وجود دارد؟

موضوع تانکرهای ارواح ایرانی، سوالی بود که خبرنگار اسپوتنیک از وزیر نفت ایران که جهت حضور در اجلاس بین المللی هفته انرژی روسیه به این کشور سفر نموده است پرسید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ همایش بین المللی "هفته انرژی روسیه" برای سومین سال متوالی از صبح امروز در مسکو آغاز بکار کد.

 

در همایش امسال، موضوعاتی همچون وضع بازار جهانی نفت، دورنمای توسعه آن قیمت ها و مسائل زیست محیطی مطرح و مورد بررسی قرار می گیرد.

 

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران نیز روز گذشته و برای شرکت در اجلاس بین المللی هفته انرژی روسیه، نشست مجمع کشورهای صادر کننده گاز و دیدار با مقامات شرکت کننده در آن وارد مسکو شد.

 

وزیر نفت در نخستین نشست این همایش با بیان این مطلب که آمریکا از نفت به عنوان سلاح استفاده می کند، اظهار داشت: آمریکا از همه ابزارهایش در یکسال گذشته علیه ایران استفاده کرده است.

 

زنگنه با بیان اینکه تحریم های آمریکا علیه ایران غیرقانونی است، گفت: من نمی‌گویم که چگونه در این شرایط (تحریم) باید زندگی کنیم و ما باید نفت صادر کنیم و این برای ما مقدس است.

 

وی افزود: ما با آمریکا مبارزه می‌کنیم چرا که واشنگتن علیه ما جنگ اقتصادی به راه انداخته است.

 

زنگنه خاطرنشان کرد: اینکه از نفت و گاز به عنوان سلاح علیه ما استفاده می‌شود، بد است و ما معتقدیم که این سلاح نیست و نفت و گاز ماده خام است که باید برای رفاه مردم و تولیدکنندگان و مصرف کنندگان استفاده شود.

 

بیژن زنگنه در ادامه به گفتگویی اختصاصی را با اسپوتنیک صورت داده است. در ادامه پرسش ها و پاسخ های زنگنه را مشاهده می نمایید:

 

اسپوتنیک: ایالات متحده بسیار نگران این موضوع است که مسیرهای حمل و نقل دریایی نفت ایران شفاف نیست بنابراین، به عقیده رسانه های آمریکایی کشتی هایی که تقریبا یک پنجم نفت ایران را صادر می کنند یا سیستم های ردیابی سیگنال رادیویی را قطع می کنند یا اطلاعات غلطی راجع به محموله ارسال می کنند. علاوه بر این، روزنامه فایناشنال تایمز اخیرا گزارش داد که در شرایط فشار اقتصادی و تحریم ها، ایران به تاکتیک فروش نفت به صورت مخفیانه به خارج از کشور بازگشته است، به همین دلیل این کشور به سمت استفاده از کشتی های ارواح پیش رفته است. آیا واقعا" تانکرهای ارواح ایرانی وجود دارد؟

 

زنگنه: ما هر کاری بتوانیم انجام می دهیم، ما مضایقه و کوتاهی نمی کنیم، ما هر کاری بتوانیم انجام می دهیم. این حق ما است.

 

کار آمریکا غیرقانونی است، کار ما قانونی است. ما هر اقدامی برای دفاع از خود انجام می دهیم، اما نمی گوییم این اقدام ما چه چیزی است.

 

اسپوتنیک: ایران با وجود تحریم ها، وابستگی خود را به واردات بنزین کاهش داده است و حتی قیمت بنزین را در داخل کشور را مدیریت کرده است، ایران حتی قصد صادرات بنزین و فرآورده های نفتی را دارد؟ این موفقیت چگونه برای ایران به دست آمده است؟

 

زنگنه: ما دیگر صادرات (بنزین) را شروع کرده ایم.

 

شایان ذکر است، هفته انرژی روسیه از چهارشنبه 2 اکتبر و به مدت چهار روز در مسکو برگزار شود، طبق اعلام قبلی، بیژن نامدار زنگنه امروز در کنفرانسی با عنوان «به سمت رهبری در تراز جهانی، وظایف اولویتی صنعت گاز و انرژی» شرکت و سخنرانی خواهد کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
روشن
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
ما با آمریکای مستکبر مبارزه می کنیم چون شیطان بزرگ است!
این جهان بینی جامعه امروز اسلامی ست! شماها رفتید که همین جنگ اقتصاد را با مذاکره و برجامتون بردارید که این بلا رو سر این کشور و ملت آوار کردید بین هدف شما و جامعه اسلامی ایران عزیز فاصله از زمین تا آسمان است جنرالهای پیر و ترسو!