صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 03
کد خبر: ۲۳۸۵۳

ترامپ: مساله برکناری ام از همان ابتدای ورودم به کاخ سفید کلید خورده بود

رئیس جمهور آمریکا در اقدامی فرار به جلو و جهت رهایی از فشارهای ناشی از استیضاح گفت: مساله برکناری من از همان زمان انتخابم آغاز شده بود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ هفته گذشته، قانون‌گذاران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از آغاز رسمی روند استیضاح ترامپ خبر دادند؛ انگیزه اصلی آن‌ها برای این اقدام، شکایت یک افشاگر در بدنه جامعه اطلاعاتی آمریکا از محتوای مکالمه ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین بود؛ این افشاگر اشاره به سوء استفاده ترامپ از قدرتش جهت تامین منافع سیاسی کرده بود.

 

طی این مکالمه، ترامپ از همتای اوکراینی خود خواسته بود تا درخصوص جو بایدن، رقیب انتخاباتی او و پسرش تحقیق کند. دموکرات‌ها این درخواست را نقض قوانین انتخابات آمریکا عنوان کرده‌اند.

 

خود ترامپ، ارتکاب به هرگونه رفتار ناصحیح را رد و افشاگر مذکور را "جاسوس" عنوان کرده است.

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، طی سخنانش در اتاق بیضوی کاخ سفید گفت: "وقتی شنیدم این داستان‌های وحشتناک رخ داده است، راهی جز انتشار یک مکالمه نداشتم و از این کار متنفرم، و امیدوارم هیچ‌گاه مجبور به انجام دوباره این کار درخصوص یک رهبر خارجی نشوم".

 

ترامپ همچنین گفت: مساله برکناری من از همان زمان انتخابم آغاز شده بود.

 

وی در ادامه از آدم شف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا خواست به اتهام اقدام برای گمراه کردن استعفا کند. وی خاطرنشان کرد، این عضو کنگره باید به دلیل ارتکاب جرم گمراه کردن در خصوص نسخه متن مکالمات من با رئیس‌جمهوری اوکراین استعفا کند.

 

ترامپ درباره روی خط بودن مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هم گفت: بسیاری پای تلفن هستند وقتی که من با مقامات خارجی صحبت می کنم، این چیز جدیدی نیست، مایک پمپئو هم بود، تنها از نظر مسایل امنیتی گوش می دهند.

 

وی افزود: رئیس جمهوری اوکراین هم اعلام کرد درباره فرزند جو بایدن هرگز هیچ فشاری روی او قرار داده نشده است. گزارشی که افشاگر داد به طور کلی با واقعیت متفاوت بود.

 

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: امیدوارم مجبور نشوم که تمام صحبت های خود با مقامات خارجی را افشا کنم، از رئیس جمهوری اوکراین اجازه گرفتم و متن آن را منتشر کردم.

 

ترامپ با بیان اینکه شف به طور کامل دروغ گفته است، اظهار کرد: اینکه رئیس جمهوری را به خاطر جرم دیگران استیضاح کنید باورکردنی نیست. البته این شرایط از پیش وجود داشته است، تحقیقات مولر را داشتیم که نه تبانی بود و نه مانع تراشی در برابر عدالت.

 

وی یادآور شد: درست در زمانی که می خواهم به سازمان ملل متحد بروم، ناگهان مساله استیضاح مطرح می شود. تمام این ماجرا و تحقیقات مولر، تقلبی است. می توانید از پوتین بپرسید، هیچ کسی موضعی سر سخت تر از من در قبال روسیه نداشته است.

 

رئیس جمهوری آمریکا با انتقاد از اینکه چرا در دوران باراک اوباما چنین انتقادهایی نداشته اید، گفت: اوباما وقتی که با رئیس جمهوری روسیه معامله می کرد گفت به ولادیمیر بگویید می توانم پس از انتخابات کار بیشتری انجام دهم، کسی در این باره سر و صدا نکرد.

 

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا مخالف خود را خائن می داند، افزود: وقتی دروغ می گویند، خائن هستند. گفت وگوی عالی من با رئیس جمهوری اوکراین را به یک دروغ کاملا ساختگی تبدیل کردند. شف درباره اظهارات رئیس جمهوری دروغ می گوید، من خیلی مواظب اظهاراتم هستم، بعضی ها می گویند در این زمینه نابغه هستم.

 

وی ادامه داد: همه کارهای آنها با فساد همراه بوده است، در انتخابات 2016 آنها فساد داشته اند و در این زمینه تحقیق کردیم. این افراد با اتهامات غلط، زندگی آدم ها را تباه کردند. کسانی بودند که از دونالد ترامپ متنفر بودند اما نتوانستند چیزی پیدا کنند. پس از 2 سال و خرج 42 میلیون دلار برای آن تحقیقات(مولر) به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند.

 

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: این اتفاق نباید برای هیچ رئیس جمهوری بیفتد. ما درباره فسادی که آنها با آدم های من کردند تحقیق کردیم. افراد من با چشمان درخشان آمدند تا برای کشور کاری انجام دهند، انتخابات را برده بودیم اما پس از آن احکام قضایی صادر کردند.

 

ترامپ به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم انتقاد کرد و گفت: به نانسی پلوسی نگاه کنید، احضاریه ها را همچون بیسکویت صادر و توزیع می کند. پل رایان( رئیس سابق مجلس نمایندگان) چنین کاری نمی کردد. نانسی پلوسی به راحتی این کار را انجام می دهد در حالی که نباید بر سر کشور ما چنین بلایی نازل شود.

 

وی با تمجید از رئیس جمهوری فعلی اوکراین، افزود: قبل ازاین رئیس جمهوری، در اوکراین فساد زیادی بوده است و در حقیقت یکی از فاسد ترین کشورها در جهان بود. من دوست ندارم به کشوری پول بدهم که فاسد است. من دوست ندارم کشوری باشم که مورد سوء استفاده قرار گیرم. اروپایی ها باید به اوکراین کمک کنند.

 

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: من گفتم دوست ندارم وقتی اوکراین بیشتر به اروپا تا به ما کمک می کند، پول بدهم. اوکراین دیواری است بین روسیه و بقیه اروپا.

 

ترامپ با این اتهام که "بایدن و پسرش آدم‌های متقلبی هستند"، گفت: پسرش با میلیون ها دلار چه کار می کرد، بدون اینکه اطلاعات آن وجود داشته باشد.

 

وی خطاب به خبرنگاری که این سوال را پرسید، اظهار کرد: شما بازیچه رسانه‌های تقلبی شده‌اید، بارها گفته‌ام بیشتر رسانه‌ها فقط جعلی نیستند بلکه فاسدند البته رونامه نگاران و گزارشگران بسیار خوبی هم هستند اما بیشتر آنها، ساختگی و فاسد هستند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: