صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 06
کد خبر: ۲۴۰۴۱

زمان بازگشایی مرز خسروی مشخص شد

دبیر ستاد اربعین کشور گفت: مرز خسروی از فردا به روی زائران گشوده می‌شود و زائران می‌توانند برای سفر به عتبات عالیات از این مرز در استان کرمانشاه عبور کنند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ مرز خسروی یکی از پایانه‌های رسمی و بین‌المللی غربی ایران است که در شهرستان قصر شیرین واقع شده‌ است و ارتباط زمینی ایران و بخش عربی عراق توسط این مرز برقرار است. شهرستان قصرشیرین با داشتن ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارای دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی می‌باشد که مرز رسمی پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و مرز خسروی با حوزه عربی کشور عراق هم‌ مرز است.

 

احمد محمدی‌فر دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی چندین روز قبل اظهار داشت: براساس مسائلی که ایجاد شده طرف عراقی فعلا تقاضا کرده از مرز خسروی تردد انجام نگیرد تا بتوانند شرایط و آمادگی لازم را احراز کنند.

 

احمد محمدی‌فر امروز با اشاره به اهمیت تردد عبور زائران عتبات عالیات از مرز خسروی بیان داشت: مرز خسروی از فردا دوشنبه (۱۵مهر) به روی زائران گشوده می‌شود و زائران می‌توانند برای سفر به عتبات عالیات از این مرز در استان کرمانشاه عبور کنند.

 

وی ادامه داد: فعلا ساعت عبور زوار اربعین حسینی از مرز خسروی از ساعت ۷ تا ۱۶ عصر است که در تلاش هستیم تا این زمان عبور را افزایش دهیم.

 

دبیر ستاد مرکزی اربعین کشور تاکید کرد: در مجموع کمتر از دو هفته‌ای که مرز خسروی باز بود، تعداد پنج هزار و ۱۰۰ نفر از این مرز عبور کرده و خود را به عتبات عالیات رساندند.

 

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در جمع خبرنگاران افزود: روز گذشته 33 هزار نفر از مرز مهران عبور کردند و هشت هزار دستگاه اتوبوس برای کل ایام اربعین در نظر گرفته شده و روزانه 55 رام قطار به همدان کرمانشاه و خرمشهر سیر می‌کند

 

وی از صدور بیش از 600 مجوز پرواز به مقصد فرودگاه های عراق خبر داد و گفت: ناوگان هوایی، ریلی و جاده ای کشور برای اعزام زائران اربعین تدارک لازم را پیش‌بینی کرده است.

 

وزیر راه و شهرسازی پیرامون علت سانحه ریلی مشهد - زاهدان هم گفت: مقصر این سانحه سیستم حمل و نقل نبود، اتفاقی در مسیر رخ داد که نادر بود و تا به حال سابقه نداشت.

 

به گفته وی ، مدیریت استان سیستان و بلوچستان در کنار سیستم‌های امنیتی در حال بررسی چرایی علت باز بودن پیچ‌های ریل مسیر هستند.

 

اسلامی افزود: گزارش کمیته سوانح راه آهن در ارتباط با حادثه قطار مشهد - زاهدان دقیق و درست بوده، اما تحقیقات ادامه دارد تا انگیزه پیچ دزدی در این مسیر مشخص شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا این حادثه با انگیزه تروریستی رخ داده است، گفت: هیچ انگیزه تروریستی گزارش نشده و تحقیقات امنیتی در کنار تحقیقات استانی برای مشخص شدن علت حادثه ادامه دارد و در پی وقوع این حادثه حفاظت از خطوط راه آهن و مسیرهای ریلی تشدید شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: