صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 06
کد خبر: ۲۴۱۰۴

لزوم توجه دولت به مرزنشینان

نماینده تربت جام و تایباد در مجلس گفت: مرز برای مرزنشینان جز نقمت چیزی نداشته است، برای وضعیت مرزها، بیکاری و مستضعفین مرزنشین نگرانیم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام و تایباد در نطق میان دستور نوبت دوم امروز یکشنبه (14 مهر 98) پارلمان اظهارداشت: به عنوان یک اهل سنت ایام اربعین حسینی را تسلیت می‌گویم،  اهل سنت در غم از دست دادن جگرگوشه پیامبر سهیم هستند.

وی ضمن تشکر از مسؤولان به واسطه کارهای انجام شده در حوزه انتخابیه خود افزود: بیکاری گسترده در مناطق مرزی علیرغم کارهای انجام شده که باعث فشار آمدن خانواده‌های مستضعف شده است. عدم استقرار ادارات در شهرستان تازه تأسیس صالح آباد، نیاز بازگشایی بازارچه‌های حوزه انتخابیه جهت رونق اقتصادی، توجه دولت به راه آهن روقارون-مشهد و تائید اعتبارات ملی برای راه‌اندازی این راه‌آهن کلیدی، توجه به بیمارستان تایباد که خدمات ضعیف آن موجب نارضایتی مردم شده، جاده باخزر به تایباد و باخزر به ساوه نیاز به بازسازی دارد.

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمبود شدید اعتبارات برای آبرسانی در مناطقی همچون جامرود، صالح‌آباد و بخش مرکزی تایباد موجب فشار به مردم شده همچنین جابجایی مسافر و بار توسط خودروهای افغان انجام می‌شود و رانندگان کامیون در حال بیکار شدن هستند.

جهان‌آبادی گفت: وزارت کشور قول داده بود در خصوص شناسنامه‌ها و زمین‌های مرزی کمیسیون و جلسه تشکیل دهد که این کار با گذشت چندماه هنوز صورت نپذیرفته است.

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهارداشت: مرز برای مرزنشینان جز نقمت چیزی نداشته است، برای وضعیت مرزها، بیکاری و مستضعفین مرزنشین نگرانیم. مرزنشینی یعنی حفاظت از این کشور اما وضعیت بد معیشتی آنها قاچاق و ناامنی ایجاد می‌کند و از دولت می‌خواهم توجه ویژه به تمام مرزها به ویژه مرز شرق کشور توجه جدی و ویژه شود.

منبع: فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: