صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 07
کد خبر: ۲۴۱۹۷

پشت پرده فراخوان تجمع در مخالفت با حضور زنان در ورزشگاه چیست؟

موضوع حضور زنان در ورزشگاه یکی از این موضوعات اجتماعی است که به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان و جریان انحرافی برای استفاده حداکثری از آن در انتخابات پیش رو به‌نوعی در حال مسابقه با یکدیگر هستند.

به گزارش راهبرد معاصر: تراکت‌هایی مقابل برخی از مساجد و محله‌های تهران با عنوان فراخوان برای اجتماع “امت حزب‌الله” برای جلوگیری از حضور زنان در ورزشگاه نصب شده است. منتشرکنندگان فراخوان با عنوان ستاد مردمی آمران به معروف و ناهیان از منکر، از کسانی که «امت حزب‌الله» خوانده‌اند دعوت کرده‌اند تا در یک ساعت مشخص در مقابل مجلس تجمع کنند.

این در حالی است که «وحید ایمانی سخنگوی ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر با اشاره به تحرک برخی گروه‌ها به نام ستاد مردمی آمران به معروف و ناهیان از منکر و برپایی برخی تجمعات اعتراض‌آمیز در موضوعات مختلف گفته بود: «هرگونه تجمعی به مجوز رسمی از سوی وزارت کشور نیاز دارد و تجمع اعتراض‌آمیز به ورود بانوان به ورزشگاه ارتباطی با ستاد امربه‌معروف ندارد».

 

یکی از فعالان فضای مجازی در توییتر درباره پشت پرده تجمع احمقانه در مخالفت با حضور زنان در ورزشگاه، نوشت:

 

پیش‌تر یک از سایت‌های منتسب به جریان انحرافی، در گزارش با عنوان «ورزشگاه برای زنان یا زنان برای ورزشگاه؟ مسائل اصلی جامعه زنان ایرانی چیست؟» به امکان ورود زنان به ورزشگاه واکنش نشان داده و نوشته بود: «زنان به دلیل غلبه احساسات و عواطف، همواره یکی از مهم‌ترین قشرهایی هستند که بازیچه مسئله‌سازی‌های جعلی قرار می‌گیرند. مسائلی که اگر مشکلاتی جدید برای آن‌ها ایجاد نکند، دردی از مشکلات آن‌ها را هم دوا نمی‌کند. یک روز به نام اشتغال، به کام سرمایه‌دار، روز دیگر به نام آزادی، به کام هرزگی و امروز به نام ورزش، به کام بازی‌های سیاسی». این سایت در ادامه در انتقاد از عملکرد معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، «کوشش برای سوارشدن زنان بر موتورسیکلت در اماکن ‌عمومی و پیگیری مصرانه حضور زنان در ورزشگاه‌های مردانه در کنار آن‌ها» را از اولویت‌های این نهاد برشمرده بود.

 

نکته قابل‌تأمل اینکه امروز رسانه‌های منتسب به جریان اصلاحات به‌صورت هماهنگ این فراخوان محدود که نه منبع آن مشخص است و نه شخص و جریانی مسئولیت آن را قبول کرده است را برجسته کرده و آن را دستاویز حمله به جریان رقیب کردند. «امتداد» با انتساب این فراخوان به برخی از جریانات سیاسی نوشته است: «الآن وقت آن نیست که از کاندیداهای مدعی انتخابات بپرسیم: چرا صدای هیچ‌کدامتان در حفظ حقوق شهروندی و آزادی حضور زنان در ورزشگاه سخنی به زبان نمی‌آورید؟». یک دیگر از رسانه های اصلاح طلب نوشت: «عده‌ای باز علم مخالفت برافراشته‌اند و با چاپ تراکت‌هایی که مزین به شعار پرمعنای «هیهات منا الذله»‌ است اعلام داشته‌اند در راستای حمایت از حکم ولی‌فقیه و فتوای مراجع معظم تقلید و در محکومیت برخی مسوولان دولتی در ورود زنان به ورزشگاه، اجتماع امت حزب‌الله برگزار می‌گردد و...

 

با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی باید منتظر بهره‌برداری سیاسی برخی از جریانات از موضوعات اجتماعی و فرهنگی باشیم. موضوع حضور زنان در ورزشگاه یکی از این موضوعات اجتماعی است که به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان و جریان انحرافی برای استفاده حداکثری از آن در انتخابات پیش رو به‌نوعی در حال مسابقه با یکدیگر هستند. در این بین آنچه مرکز سیبل هر دو طیف قرار گرفته جریان انقلابی جامعه است. در شرایطی که برخی از جریانان سیاسی تلاش می‌کنند با ایجاد چندقطبی کاذب در جامعه، خود را فرشته و رقیب را دیو جلوه دهند، طراحی سناریوهایی از قبیل فراخوان تجمع در مخالفت با حضور زنان در ورزشگاه آن‌هم با نام «امت حزب‌الله»، «مراجع تقلید» و... از طرف آن‌ها دور از ذهن نیست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: