صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۱۴
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 09
کد خبر: ۲۴۴۲۷

انتقاد دبیر شورای نگهبان از مجلس

آیت الله جنتی نسبت به مسکوت ماندن طرح قانون انتخابات در مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان امروز (چهارشنبه)در جلسه این شورا با تسلیت به مناسبت اربعین حسینی گفت: راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی به لطف خداوند چند سالی است جهانی و موجب انجام وحدت در جهان اسلام به ویژه دو ملت ایران و عراق شده است.

 

وی افزود: آشوب‌های اخیر عراق طراحی دشمنان این ملت برای کم اثر کردن کنگره بزرگ اربعین است که به فضل خدا و هوشیاری مردم این کشور، این فتنه ناکام خواهد ماند.

 

دبیر شورای نگهبان در ادامه سخنان خود با انتقاد از مسکوت ماندن طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس شورای اسلامی گفت: در این طرح خلاء‌های قانون قبلی انتخابات تا حدود زیادی برطرف شده بود و پیشنهادات خوبی درباره شفافیت مالی نامزدها، جرائم انتخاباتی و غیره در آن وجود دارد که امیدواریم مجلس با جدیت این طرح را به سرانجام برساند.

 

وی تصریح کرد: در صورت اصلاح قانون انتخابات، کار مجریان و ناظران برای انتخابات آینده دقیق‌تر خواهد بود.

 

آیت‌الله جنتی در خاتمه با اشاره به بازدید روز گذشته رهبر انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان نقطه امیدی برای رهایی کشور از اقتصاد نفتی هستندکه امیدواریم با حمایت مسئولان از این شرکت‌ها، اقتصاد منهای نفت هر چه بشتر رونق بگیرد.

 

اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در تشریح آخرین روند بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در جلسه اخیر کمیسیون شوراها، ایرادات شورای نگهبان به طرح مذکور بررسی و رفع شد.

 

وی یادآور شد: اعضای کمیسیون شوراها در جلسات گذشته تا ماده 12 این طرح را اصلاح کرده بودند و بقیه موارد نیز در جلسه روز(یکشنبه 6 مرداد) کمیسیون با حضور نماینده شورای نگهبان اصلاح شد و اکنون باید طرح مذکور در جلسه علنی پارلمان بررسی شود.

 

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در تشریح یکی از اصلاحات انجام شده در این طرح ،گفت: پیش از این 15 روز پیش از روز رأی‌گیری برای فعالیت تبلیغات انتخاباتی مناسب دیده شده بود اما به دلیل حذف استانی‌شدن انتخابات این 15 روز به 8 روز پیش از رأی‌گیری تغییر کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: