صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 12
کد خبر: ۲۴۶۸۵

بازیگر نقش سریال سلمان فارسی میرباقری مشخص شد

داوود میرباقری کارگردان سریال سلمان فارسی، علیرضا شجاع نوری را به عنوان بازیگر نقش سلمان فارسی انتخاب کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سریال سلمان فارسی به کارگردانی داود میرباقری ساخته خواهد شد مراحل اجرایی تولید سریال «سلمان فارسی» در آذر 97 با حضور رئیس سازمان صداوسیما و داود میرباقری، آغاز شد. بازیگر نقش سلمان فارسی میرباقری علیرضا شجاع نوری خواهد بود.

 

امرالله احمدجو یکی از نویسندگان این سریال تاریخی از کلید خوردن کار در اواسط پاییز خبر داد و گفت: دو سال پیش که فیلمنامه را به من داد، وقتی خواندم بسیار خوب و جذاب بود و آن‌قدر قصه «سلمان» شیوا نوشته شده است که مرا اسیر خودش کرد."

 

در بازدید امروز عبدالعلی علی عسگری از کارگاه های پیش‌تولید سریال سلمان فارسی از بازیگر نقش اول این سریال رونمایی شد.

رئیس این سازمان در این بازدید سه‌ساعته اعلام کرد تصویربرداری سریال سلمان فارسی اواخر آذر در جزیره قشم آغاز می شود.

 

وی پیش از این درباره انتخاب بازیگران این سریال گفته بود: در طرح ملی سلمان فارسی به خوبی از ظرفیت استان‌ها استفاده شده و کار شناسایی حدود ۲۰ هزار بازیگر در ۲۹ استان کشور، پیش رفته است.

 

رئیس سازمان صداوسیما بیان کرده بود: هدف ما این است که از هنرمندان و افراد بااستعدادی که به دلایلی مهجور مانده‌اند، حمایت کنیم تا کار شناسایی بازیگران برای ایفای ۱۵۰۰ نقش انجام شود.

داود میرباقری کارگردان نام‌آشنای ایرانی است که ساخت سریال های تاریخی امام علی (ع)، مختارنامه و معصومیت از دست رفته را در کارنامه کاری خود دارد، وی از مدت ها قبل مشغول نگارش فیلمنامه سلمان فارسی بوده است.

 

به گفته نویسنده، این سریال مانند تعزیه که در آن قصه عاشورا را روایت می‌کنند در این پروژه نیز قصه سلمان روایت می‌شود چراکه در تاریخ خیلی راجع به او گفته نشده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: