صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 13
کد خبر: ۲۴۷۳۴

ترکیه خطاب به اعراب: مواضع تان خیانت به جهان عرب است!

وزیر امور ترکیه خطاب به دبیرکل اتحادیه عرب اظهار داشت که مواضع تان همسویی با تروریست هاست و بیانیه های شما مصداق خیانت به جهان عرب است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ جلسه اضطراری اتحادیه عرب جهت رسیدگی به حملات بی امان ترکیه به شمال سوریه شب گذشته برگزار شد. جلسه ای که با محکومیت ترکیه همراه بود.

 

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در نشست دیشب وزرای خارجه عرب درباره سوریه، با محکوم کردن حمله ترکیه به شمال سوریه، گفت که ترکیه برای تغییرات بزرگ در ماهیت جمعیت این منطقه تلاش می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه امنیت سوریه بخشی از امنیت ملی عربی است، از ترکیه خواست تا عملیات نظامی در شمال سوریه را متوقف کرده و نیروهای خود را از خاک سوریه خارج کند.

 

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، ابوالغیط با تأکید بر اینکه عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه، تجاوز به خاک یک کشور عربی و حاکمیت آن است، گفت که ترکیه مسئول این تجاوز خطرناک است.

 

سایر رهبران عرب نیز به ترتیب اقدام نظامی ترکیه علیه کُردهای شمال سوریه را محکوم کرده و خواستار توقف آن شدند.وزیر امور خارجه ترکیه اما بلافاصله به مواضع اعراب واکنش نشان داد.

 

حامی آکسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که اتهامات بی‌اساس دبیرکل اتحادیه عرب علیه کشورمان به منزله همدستی با گروه تروریستی (پ.ی.د/ی.پ.گ/پ.ک.ک) و خیانت به جهان عرب است.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره نشست ویژه اتحادیه عرب با موضوع عملیات چشمه صلح گفت: عرب‌های سوریه بزرگترین قربانیان پاکسازی قومی و جنایات علیه بشریت که توسط گروه تروریستی پ.ی.د/ی.پ.گ/پ.ک.ک ارتکاب می شود، هستند. این گروه تروریستی صدها هزار عرب در شرق رود فرات را وادار به ترک خانه‌هایشان کرده است.

 

آکسوی ادامه داد: دبیرکل اتحادیه عرب که باید صدای جهان عرب و مدافع حق و حقوق عرب‌های سوریه باشد، از مرتکبان جنایات علیه عرب‌ها در سوریه و تروریست‌هایی که برای تجزیه این «میهن عربی» می کوشند، حمایت می کند. این اقدام وی بسیار حیرت‌انگیز است.

 

وی با تاکید بر اینکه عملیات چشمه صلح مطابق با قوانین بین‌المللی و بر اساس حق ذاتی دفاع مشروع مقرر در ماده 51 منشور سازمان ملل متحد اجرا می شود، افزود: دبیرکل اتحادیه عرب در قبال ظلم و اقدامات نامشروع علیه صدها هزار نفر در آفریقای شمالی و خاورمیانه به ویژه قدس ساکت می ماند و به جای یک گروه تروریستی که تمامیت ارضی سوریه را تهدید می کند، ترکیه را به اشغالگری متهم می کند. وی با این اقدام خود در جنایات این گروه مشارکت و علیه جهان عرب خیانت کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: