صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۵۲
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 14
کد خبر: ۲۴۸۹۹

مجلس اقدام ترکیه را محکوم کرد

نمایندگان مجلس با انتشار بیانیه ای حمله ارتش ترکیه به شمال سوریه را محکوم کرده و خواستار خاتمه تداوم حملات آنکارا شده اند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ با تشدید حملات ارتش ترکیه و متحدین عربش به شمال سوریه، میزان فشارهای بین المللی جهت اتمام حملات آنکارا علیه کُردهای سوری به نحو چشمگیری افزوده شده است.

 

در ایران نیز علاوه بر اعتراض های مردمی در تهران و شماری از شهرهای کُردنشین، مجلس شورای اسلامی نیز در بیانیه ای اقدام ترکیه را محکوم نموده است.

 

نمایندگان مجلس با صدور بیانیه ای حمله نظامی ترکیه به خاک سوریه و کشتار مردم بی دفاع کرد این کشور را محکوم کردند.

 

در ادامه جلسه علنی امروز- دوشنبه- مجلس شورای اسلامی، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رییسه بیانیه نمانیدگان مجلس شورای اسلامی در محکومیت حمله نظامی ترکیه به کردهای سوریه را قرائت کرد.

 

در این بیانیه آمده است: امروز فریاد مظلومیت کردهای سوریه بر اثر تجاوز دولت ترکیه بلند است. در دنیایی که حاکمان آن دم از برادری، ‌ عدالت و حمایت از مظلوم سر می‌دهند، سکوت ننگین سازمان‌های بین المللی در تاریخ مثل همیشه ثبت خواهد شد. سکوت سیاسی دولت‌های مدعی حقوق بشر و سازمان ملل در تاریخ خواهد ماند. ریاست محترم مجلس شورای اسلامی  در اعتراض به حمله نظامی ترکیه به مردم بی‌دفاع سوریه سفر خود به ترکیه را لغو می‌نماید و این قابل تقدیر و تشکر است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر خود  لازم می‌دانیم که از مظلومان کُرد سوریه دفاع و حمایت کرده و انتظار داریم که دولت جمهوری اسلامی ایران که حامی مظلومان است، از طرق مختلف حمایت خود را از مطلومان کرد سوریه اعلام کند.

نظر شما