صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 March 10
کد خبر: ۲۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
غلامحسین کرباسچی:

محسن هاشمی شهردار پایتخت می شد، بهتر بود!

شهردار اسبق تهران معتقدست: اگر نیروی جوانتری شهدار تهران می شد موفقتر بود. امیدوار بودیم محسن هاشمی بیاید که با توجه به سابقه طولانی مدتی که ایشان در مترو داشت می توانست موفق باشد.

به گزارش "راهبرد معاصر"؛با توجه به گذشت قریب به 6 ماه از فعالیت نجفی در شهرداری تهران به عنوان شهردار پایتخت، با غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران و شهردار اسبق تهران به گفت و گو پرداختیم تا عمکلرد نجفی را از سوی هم حزبی او مورد ارزیابی قرار دهیم. 


حدود شش ماه از فعالیت نجفی شهردار تهران می گذرد و می شود کارنامه ایشان را ارزیابی کرد. خودتان سابقه مدیریت شهری پایتخت را داشته اید. در حال حاضر چه قدر فعالیت او مورد قبول شماست؟

معمولا چند ماه اول باید صرف مقدمات کار شود. یک عده ای بروند یک عده ای بیایند و مدیریت ها تغییر کند، یک بخشی از این هم طبیعی است. یعنی به هر حال مدیران رده اول معاونین نمی توانند با مدیر جدید کار کنند یا مدیر جدید نمی تواند با آنها کار کند.


اگر ما بخواهیم کارنامه آقای نجفی را با یک مدیریت ده دوازده ساله ای که در تهران بوده مقایسه کنیم به نظر من بله ایشان نسبت به دوازده سال فعالیت آقای قالیباف با وجود کارهای غیرعمرانی و عمرانی پررنگی که داشته اند قابل قیاس نیست.


یا بخواهیم با ده ساله زمان بنده مقایسه کنیم نمی شود. اگربخواهیم منصفانه قضاوت کنیم باید بگویم بنده در شش ماه اول چه کار کرده ام یا آقای قالیباف در شش ماه ابتدایی چه کارکرده است. این مقایسه می تواند منصفانه باشد.


بخش اعظمی از تمرکز شهرداری تهران به اقدامات سیاسی معطوف شده است. آیا این تمرکز کار را از نجفی نمی گیرد؟

نجفی یک مدیر ستادی بوده و هست. او آدم برنامه ریزی است. تا جایی که من اطلاع دارم در این مدت یکی از مسائل بسیار وقت گیر آقای نجفی مسائل مالی جاری شهرداری بوده است. در عین حال ساختار موجود شهرداری، ساختاری چابک و کارا برای اداره شهر تهران نیست. آقای نجفی تا جایی که می دانم مدتی صرف انتخاب نیروها کرده و جلسات مختلفی در رابطه با بحث های ستادی داشته ضمنا مسائل جاری شهرداری را هم اداره می کند.


اما اگر من می خواستم شهردار بشوم عملکردم با نجفی فرق می کرد. به نظرم باید یک لایه برداری از این نسل اول انقلاب کرد و باید سعی کنیم که همه مان از این پست های بسیار فعال کلیدی یک خرده فاصله بگیریم و تلاش کنیم نیروهای جوانتر حضور پیدا کنند.


در رابطه با شهرداری هم معتقد بودم اگر نیروی جوانتری می آمد موفق تر بود. امیدوار بودیم محسن هاشمی بیاید که با توجه به سابقه طولانی مدتی که ایشان در مترو داشت می توانست موفق باشد. اما خب به هر حال شورا نظر داده و آخرش باید شورا تعیین کند، ما هم باید تسلیم شویم و امیدوار باشیم روش عملکردی این ها به یک نقطه ایده آل برسد.



نمره آقای نجفی؟

باید مقایسه ای نمره بدهیم. مجموعه عملکرد را باید دید و سپس نمره داد. حتما نمره 20 نمی دهم، هر کسی به خودش نمره 20 می دهد. به نظرم نمی شود به نجفی نمره مردودی داد و از طرفی نمی خواهم بگویم ناپلوئنی قبول می شود.


قالیباف را مدیر موفق در شهرداری تهران می دانید؟

نقدهای زیادی به او دارم، اما ایشان در تهران فعالیت و کارهای متنوعی انجام داده است. به برخی ازین کارها نقد وارد است و بعضی کارهایشان نیز خوب بوده و در قالب طرح جامع تهران بوده است و امیدوارم به واسطه کارهای خوب شان نزد پروردگار ماجور باشند.

نظر شما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا داد
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
خیلی محافظه کارانه پاسخ داده. ولی مشخصه که میانه خوبی با نجفی نداره و یک هاشمی چی تمام عیار است