صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۴۲ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 16
کد خبر: ۲۵۱۶۸

تشکیل شورای سلبریتی ها

نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس در مصاحبه ‌ای از تشکیل شورایی تحت عنوان شورای سلبریتی‌ها در وزارت ارشاد خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ اکران فیلم خصوصی مسخره باز و انتشار عکس ها و فیلم های هنجارشکن آن با واکنش های متعددی در جامعه همراه بود و شماری از متدینین وزارت ارشاد را به کوتاهی در این زمینه متهم نموده اند.

 

روز گذشته خبری از احضار وزیر ارشاد رسانه‌ای شد و حجت‌الاسلام احمد سالک نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگویی این موضوع را تأیید کرده و گفت: فارغ از وزیر ارشاد ما به نماینده صداوسیما در مجلس هم تذکر دادیم که باید اقدام جدی انجام دهند. حتماً وزیر ارشاد که مسئول مستقیم کنترل این مسائل هستند باید مورد سوال جدی قرار بگیرند.

 

امروز هم در برنامه تلویزیونی «سلام صبح بخیر» این موضوع بررسی شد و حجت‌الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد نائب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس به ایجاد شورایی تحت عنوان شورای سلبریتی‌ها در وزارت ارشاد اشاره کرد.

 

واکنش ها اما به پوشش بسیار زننده ی برخی بازیگران در جشنواره ها و اکران های فیلم ها باز می گردد که در آخرین آنان در اکران خصوصی فیلم مسخره باز شاهد چنین هنجار شکنی هایی بودیم. این روزها فارغ از اظهارنظرهای غیرتخصصی، سلبریتی‌ها موجی جدید از جنس خودنمایی با لباس و آرایش نامتعارف را در دستور کار خودشان قرار داده‌اند تا از این طریق به چشم مخاطب بیایند. این پدیده شوم سلبریتی‌ها سوغات شوم شبکه‌های اجتماعی و البته سینمای غرب است که هر از چند گاهی یک رفتار عجیب و غریب را به منصه ظهور می‌رساند؛ یک جایی جان یک طلبه را می‌گیرد، یک جایی اذهان عمومی را مشوش می‌کند و جایی هم باعث ترویج فساد در جامعه می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد که در برنامه سلام صبح به خیر حضور پیدا کرده بود، افزود: حضور بازیگران و نحوه پوشش آنها در مراسم‌های اکران‌های خصوصی و سایر مراسم‌ها واکنش‌هایی را از طرف مردم به دنبال داشته است.

 

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: اخیرا شورای چهره‌ها یا همان سلبریتی‌ها در وزارت ارشاد تشکیل شده که ریاست و دبیری آن برعهده معاون وزیر ارشاد است. این شورا روز گذشته جلسه‌ای را برگزار کرد و قرار شد برای این موارد قوانینی وضع کنند.

 

وی ادامه داد: البته این شورا حدود چهار ماه است که تشکیل شده است و در حال برنامه‌ریزی و آماده‌سازی قواعدی برای این مساله است. البته وزیر ارشاد نیز قرار است در مجلس حضور پیدا کنند و در مورد این مساله توضیح بدهد اما هنوز زمان آن معلوم نیست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: