صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۰۳ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 16
کد خبر: ۲۵۱۷۱

توجیه وزیر ارشاد درباره حواشی فیلم مسخره باز

سید عباس صالحی در واکنش به هنجارشکنی های صورت پذیرفته از سوی برخی بازیگران در روزهای اخیر گفت: این نوع پوشش در فضای رسمی اتفاق نیفتاده است که بخواهند برای پوشش خود از ما اجازه بگیرند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ حواشی حضور شماری از بازیگران با لباس های بسیار زننده در مجالس و محافل هنری با واکنش شدید اقشار متعدد جامعه همراه بوده، تا آنجا که کمیسیون فرهنگی مجلس از تذکر به صداوسیما و وزارت ارشاد در این باره سخن به میان آورده است.

 

با این حال و علی رغم انتقادهای صورت پذیرفته، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام خلاف عرف و شرع بازیگران را توجیه کرده و اظهار داشته است که این نوع پوشش در فضای رسمی اتفاق نیفتاده است که بخواهند برای پوشش خود از ما اجازه بگیرند.

 

سید عباس صالحی در حاشیه نشست هفتگی هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص پوشش هنرمندان زن در آیین‌های مختلف و اینکه اخیرا حضور چند هنرمند زن در یک مراسم نمایش فیلم با پوششی خاص موجب انتشار اخباری در این مورد شده، اظهار داشت: افرادی که در این مراسم بودند کسانی هستند که در برنامه های تلویزیونی هم حضور دارند؛ اما این اتفاق در فضای رسمی نبوده که بخواهند برای پوشش خود از ما اجازه بگیرند و با اجازه حضور پیدا کنند.

 

صالحی درباره صندوق هنرمندان و مشکلات برای حمایت های آن از هنرمندان نیز خاطرنشان کرد: از سال ۹۵ تا ۹۷ تقریبا مبلغ این صندوق دو برابر شد و امیدوار بودیم سال ۹۸ هم ارقام بهتری به این صندوق برسد تا بتوانیم روند را ادامه دهیم؛ اما شرایط کشور به گونه‌ای بود که در منابع ایجاد مشکل کرد در حالی که تا سال ۹۷ هم تعداد اعضا تقریبا دو برابر شد و هم مبلغ بیش از ۲ برابر افزایش پیدا کرد.

 

اظهار نظر وزیر ارشاد در حالی است که روز گذشته خبری از احضار وزیر ارشاد رسانه‌ای شد و حجت‌الاسلام احمد سالک نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگویی این موضوع را تأیید کرده و گفت: فارغ از وزیر ارشاد ما به نماینده صداوسیما در مجلس هم تذکر دادیم که باید اقدام جدی انجام دهند. حتماً وزیر ارشاد که مسئول مستقیم کنترل این مسائل هستند باید مورد سوال جدی قرار بگیرند.

 

امروز هم در برنامه تلویزیونی «سلام صبح بخیر» این موضوع بررسی شد و حجت‌الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد نائب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس به ایجاد شورایی تحت عنوان شورای سلبریتی‌ها در وزارت ارشاد اشاره کرد.

 

واکنش ها اما به پوشش بسیار زننده ی برخی بازیگران در جشنواره ها و اکران های فیلم ها باز می گردد که در آخرین آنان در اکران خصوصی فیلم مسخره باز شاهد چنین هنجار شکنی هایی بودیم. این روزها فارغ از اظهارنظرهای غیرتخصصی، سلبریتی‌ها موجی جدید از جنس خودنمایی با لباس و آرایش نامتعارف را در دستور کار خودشان قرار داده‌اند تا از این طریق به چشم مخاطب بیایند. این پدیده شوم سلبریتی‌ها سوغات شوم شبکه‌های اجتماعی و البته سینمای غرب است که هر از چند گاهی یک رفتار عجیب و غریب را به منصه ظهور می‌رساند؛ یک جایی جان یک طلبه را می‌گیرد، یک جایی اذهان عمومی را مشوش می‌کند و جایی هم باعث ترویج فساد در جامعه می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: