صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 21
کد خبر: ۲۵۵۲۱

اذعان وال استریت ژورنال به قدرت موشکی ایران

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال اعتراف نمود که قدرت فزاینده موشکی ایران؛ منافع آمریکایی ها و سعودی ها در منطقه را به خطر انداخته است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ تمرکز سیستم نظامی ایران بر موشک های برد بلند و متوسط، این روزها به یکی از چالش های بزرگ آمریکا و متحدینش در منطقه بدل شده تا آنجا که مذاکره بر سر توان موشکی تهران، همواره در راس خواسته های اروپا و آمریکا جهت آنچه پایان منازعه حاکم بر خاورمیانه می خوانند قرار داشته است.

 

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در شماره اخیر به توان موشکی ایران پرداخته است. وال استریت ژورنال در این باره نوشت: ایران هزاران موشک قدرتمند دارد و حریفی سرخت برای آمریکا محسوب می شود.

 

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال‌استریت ژورنال در ادامه آورده است که ایران با توسعه زرادخانه موشکی خود چالشی بزرگ را برای آمریکا و عربستان سعودی به وجود آورده است و اعزام سامانه‌های ضدموشکی پنتاگون به عربستان به خاطر این افزایش توان نظامی تهران است.

 

به نوشته ی این روزنامه، جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با زمان آخرین حمله مستقیم آمریکا به این کشور در سال ۱۹۸۸ (جنگ نفتکش‌ها) به حریف بسیار متفاوتی مبدل شده است. این کشور اکنون هزاران موشک دارد که بسیاری از آن‌ها می‌توانند به اسرائیل و مدیترانه رسیده و درمواردی طبق گفته آمریکا، از سیستم دفاعی عربستان نیز پیشی بگیرند.

 

این روزنامه در پایان نوشت: این کشور، رزمندگان و شبه‌نظامیان وفادار دارد که می‌تواند حملات موشکی را از خاک یمن، عراق، سوریه و لبنان انجام دهند و بیش از دو میلیون نیروی ویژه، ذخیره و شبه‌نظامی در اختیار دارند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: