صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۲۱
  • شنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۱
  • Saturday 17 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 21
کد خبر: ۲۵۵۵۱

طرح ادغام بانک های نظامی به کجا رسید؟

وزیر اقتصاد در گفتگویی از پروسه ادغام بانک های نظامی در بانک سپه بر اساس جدول زمانبندی شده خبر داده است.‎

به گزارش راهبرد معاصر؛ فرآیند ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح (بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر) در بانک سپه بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و شورای عالی هماهنگی اقتصادی (سران سه قوه) از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و بر اساس برنامه‌ای جامع، هماهنگ و مؤثر در مسیر اصلاح نظام بانکی کشور و ساماندهی بازار پول در حال انجام است.


فرهاد دژپسند در گفت‌وگو با ایلنا، درباره ادغام بانک‌های نظامی در بانک سپه گفت: ادغام بانک‌های نظامی با بانک سپه بر اساس توافقات صورت گرفته و بر اساس جدول زمان بندی انجام خواهد شد.

 

وزیر اقتصاد همچنین درباره واگذاری شرکت ایران خودرو به بخش خصوصی، عنوان کرد: انشاالله این کار صورت خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با وزیر صمت امضا کردیم این کار باید انجام شود تا رفته رفته مراحل طی شود تا واگذاری سهام دولت در خودروسازی صورت گیرد.

 

دژپسند در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که گفته می‌شود برخی‌ها ارز حاصل از صادرات را بازنگردانده‌اند چه راهکاری برای بازستانی این ارزها دارید و آیا با قوه قضائیه در این زمینه رایزنی داشته‌اید،‌ اظهار داشت: معرفی کسانی که ارز حاصل ز صادرات را به خزانه بازنگردانده‌اند به قوه قضائیه، باید از سوی بانک مرکزی اعلام شود.

 

وی تاکید کرد: قرار شد یک رایزنی با کمک اتاق بازرگانی صورت گیرد تا ارزها باز گردانده شود و مشکل حل شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: