صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 22
کد خبر: ۲۵۶۳۲

هدف مونسان از سفر به عمان چیست؟

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز گذشته و برای تقویت روابط فرهنگی وارد مسقط پایتخت عمان شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ از عمان به عنوان مهمترین دوست و شریک استراتژیک ایران در میان کشورهای حاشیه ی جنوبی خلیج فارس نام برده می شود. در همین راستا وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز گذشته و برای تقویت روابط فرهنگی وارد مسقط پایتخت عمان شد.

 

قرار است همکاری‌های دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و عمان با محوریت گردشگری سلامت و صنایع‌ دستی در جریان سفر علی اصغر مونسان وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایران به مسقط پایتخت عمان توسعه و گسترش می یابد.

 

مونسان در این سفر ضمن بازدید از آثار تاریخی عمان با وزرای گردشگری، بهداشت و امور خارجه این کشور دیدار و در ارتباط با راه های توسعه و گسترش مناسبات گردشگری به خصوص در عرصه سلامت و همچنین صنایع دستی گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد کرد.

 

دیدار با وزیر گردشگری عمان

 

مونسان در ابتدای این سفر با احمد بن ناصر المحرزی وزیر گردشگری عمان دیدار کرد که حجت الاسلام و المسلمین نوری شاهرودی سفیر ایران در عمان هم در این جلسه حضور داشت. مونسان طی این سفر برنامه دیدار و گفتگو با وزرای بهداشت و خارجه این کشور را هم دارد. محور تمام این دیدار‌ها گسترش همکاری‌های دوجانبه با محوریت گردشگری سلامت و صنایع‌دستی است.

 

لازم به ذکر است که وزیر گردشگری عمان نیز ۶ اسفند ماه ۱۳۹۶ در جریان سفر به ایران با مونسان دیدار و در خصوص راه های توسعه روابط دو جانبه بین مسقط - تهران در حوزه مأموریت‌های سه‌گانه سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری تبادل نظر و گفت و گو کرده بود.

 

بازدید دکتر مونسان از موزه ملی و آثار فرهنگی‌تاریخی مسقط

 

دکتر علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که به عمان سفر کرده است، عصر امروز دیروز 29 مهر 98 از موزه ملی عمان بازدید کرد و از نزدیک با آثار تاریخی و اشیای موزه ای موجود در موزه ملی این کشور آشنا شد.

 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشورمان در ادامه با حضور در پایتخت تاریخی کشور عمان از کاخ سلطنتی العلم بازدید کرد.

 

دکتر مونسان سپس با همراهی احمد بن ناصر المحرزی وزیر گردشگری عمان و حجت‌الاسلام و المسلمین نوری شاهرودی سفیر ایران در عمان با حضور در خانه اپرای سلطنتی مسقط از بخش‌های مختلف آن بازدید به عمل آورد.

 

وزرای گردشگری ایران و عمان و سفیر کشورمان در مسقط سپس از گالری اپرا و نمایشگاه نقاشی مینیاتور فاطمه ملکی هنرمند ایرانی دیدن کردند.

 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان در حاشیه بازدید از خانه اپرای سلطنتی عمان در دفتر یادبود آن نوشت: «بازدید از اپرای هاوس رویال مسقط دلچسب و زیبا بود، بنای فرهنگی زیبا که با هنر مردمان خوب و هنردوست عمان تزئیین شده است. برای مردم خوب و بافرهنگ و صلح‌دوست عمان آرزوی بهترین‌ها را دارم و امیدوارم با رهبری خوب سلطان قابوس مسیر ترقی و پیشرفت این مردمان با عنایت خداوند متعال روز‌به‌روز بهتر طی شود.»

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: