صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۰۰
  • چهارشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
  • Wednesday 27 July 2022
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 23
کد خبر: ۲۵۸۱۰

طرح تفکیک زنان و مردان در ادارات چقدر صحت دارد؟

وزیر کشور به خبر ویژه روزنامه خراسان مبنی بر طرح تفکیک اتاق زنان از مردان در ادارات دولتی  و همچنین عدم استفاده مردان از منشی زن و بالعکس واکنش نشان داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ خبر ویژه روزنامه خراسان مبنی بر تفکیک محل کار زنان از مردان در ادارات دولتی، اززمان انتشار تا به اکنون با واکنش های متعددی همراه بوده است. رسانه های ضد انقلاب نیز با موج سواری بر خبر یاد شده به تخطئه نظام اسلامی و قواعد حاکم بر آن پرداخته و آن را اقدام ارتجاعی قلمداد نمودند.

 

در خبر ویژه خراسان آمده بود: «طبق ابلاغیه روزهای اخیر یک نهاد دولتی به مدیران زیرمجموعه خود در ستاد و ادارات استانی، تاکید شده حسب ابلاغیه های صورت گرفته از سوی نهادهای مهم کشوری در حوزه عفاف و حجاب و آغاز بازرسی از نحوه تحقق دستورات صادر شده در این خصوص، مخاطبان این دستور توجه داشته باشند مواردی چون تفکیک اتاق کار مردان و زنان در ادارات و استفاده نکردن از منشی خانم برای آقایان و بالعکس آن، از جمله موارد مهمی است که باید کاملا رعایت شود.»

 

این خبر در ادامه با واکنش «معصومه ابتکار» معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مواجه شد. وی دراین باره نوشت: در پی تماس های مکرر رسانه ها و مردم در این خصوص، روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به رغم پیگیری ها، هیچ گونه منبعی برای این خبر و مصداقی از آن را در دستگاههای دولتی پیدا نکرد.

 

سردبیر روزنامه منتشر کننده این خبر در پاسخ به معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در گفت وگویی اظهار داشت: «به جهت حفظ محرمانگی از افشای منبع خبر معذوریم ولی توضیحات شما را منتشر می کنیم. خبر … براساس نامه یکی از مجموعه‌های یک وزارتخانه اقتصادی تنظیم شده است»

 

تا اینکه «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور روز چهارشنبه در حاشیه هیأت دولت درباره این بخشنامه گفت: چنین بخشنامه ای وجود ندارد و امضا نکردم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: