صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 25
کد خبر: ۲۵۹۵۳

عکس/ حجاب جنجالی شبنم نعمت زاده در دادگاه

حضور متفاوت شبنم نعمت زاده در دادگاه مورد توجه بسیاری از رسانه ها قرار گرفت، او که پیش از این با ظاهری بدون چادر در جامعه حضور داشته این بار با پوشش چادر در دادگاه حاضر شد و انتقادات فراوانی را به همراه داشت.

به گزارش راهبرد معاصر؛ شبنم نعمت زاده فرزند محمدرضا نعمت زاده وزیر سابق به اتهام "اخلال عمده درنظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی (دارو)" محاکمه شد.


شبنم نعمت زاده دختر وزیر اسبق صمت که پیش از این او را با پوشش مانتو دیده بودیم، در جلسه رسیدگی دادگاه با پوشش چادر حاضر شد.

 

انتشار تصاویر او در حالی که چادر به سر دارد و در دادگاه نشسته است، واکنش‌ های زیادی را به دنبال داشت.

 

آیا حضور متهم در دادگاه با پوشش چادر اجباری است؟

قاضی مسعودی مقام در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا الزامی وجود داشته باشد که فرد با همان تیپی که داشته است به دادگاه بیاید، گفت: برخی از متهمان خودشان تمایل دارند که با چادر و یا مانتو و ... حاضر شوند و ما الزامی در این خصوص نداشتیم.

 

رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه در رابطه با حجاب متهم شبنم نعمت زاده در دادگاه امروز ادامه داد: وی در زمانی که کیفرخواست نیز ابلاغ شد با چادر بود و امروز نیز با خواست خودش با چادر حاضر شد و الزامی نداریم، اگر بخواهند با مانتو هم حاضر شوند باز ایرادی نداریم.

 

تناقض‌ها انگار دست بردار نیست و هر روز به نحوی افرادی متظاهر چهره دین را مخدوش کرده و در زیر پوشش آن، کمی موجه جلوه می‌کنند. حالا این پوشش فرقی نمی‌کند حروف مخفف نام آنها باشد یا چادر که چهره متهم را مخفی می‌کند. این چالش سال‌های زیادی نُقل محافل بود که هر بار هم بدون نتیجه رها شده و در گوشه‌ای خاک می‌خورد.

 

کنایه قاضی دادگاه به شبنم نعمت‌زاده

قاضی دادگاه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده خطاب به وی گفت: به گونه‌ای حجاب خود را رعایت کنید هم شما بتوانید صحبت کنید هم ما بتوانیم صدای شما را بشنویم و متوجه صحبت‌هایتان شویم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: