صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 31
کد خبر: ۲۶۵۰۸

هشدار فرمانده ستاد مرکزی آمریکا در مورد حملات انتقام‌جویانه داعش

ژنرال فرانک مکنزی رئیس فرماندهی مرکزی ایالت متحده (سنتکام) امروز (پنجشنبه) بعد از کشته‌شدن ابوبکر البغدادی، در مورد حملات انتقام‌جویانه گروه تروریستی داعش هشدار داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ مکنزی که بر عملیات آمریکا علیه البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش نظارت داشته است، گفت: ایالت متحده برای مقابله با "حملات انتقام جویانه" احتمالی افراط گرایان آماده است.

 

وی همچنین افزود که بعد از کشته شدن سرکرده داعش، جسد باقی مانده وی در ۲۴ ساعت پس از مرگ در دریا انداخته شد.

 

وزارت دفاع آمریکا امروز برای اولین بار تصاویر و ویدئو های عملیات حمله بر مقر البغدادی سرکرده داعش در شمال سوریه را منتشر کرد.

 

ژنرال مکنزی ضمن ارائه فیلم مزبور به شرح برخی جزئیات از عملیات ادعایی پرداخت. به گفته وی، نیروهای آمریکایی پس از رسیدن به ساختمان مخفیگاه البغدادی در استان ادلب سوریه، از حاضران در این ساختمان خواستند که بدون درگیری تسلیم شوند.

 

به گفته این ژنرال آمریکایی، نیروهای آمریکایی توانستند یازده کودک را از محل درگیری بیرون ببرند، اما پنج نفر از نیروهای داعش شروع به تهدید نیروهای آمریکایی کردند. این افراد که بنابر روایت مکنزی کشته شده‌اند، چهار زن و یک مرد بوده‌اند.

 

"دونالد ترامپ" رئیس‌ جمهوری آمریکا عصر یکشنبه گذشته رسما ادعا کرد که آمریکا در یک عملیات ویژه در شمال غرب سوریه، سرکرده داعش را کشته است.

 

منبع: ایرنا

نظر شما