صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۳۰
  • شنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
  • Saturday 10 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 02
کد خبر: ۲۶۷۰۱

جدال شهرداری و پلیس پایتخت بر سر طرح کاهش آلودگی هوا

سردار رحیمی مدعی شد که شهرداری تهران تا کنون به نامه پلیس پایتخت پاسخی نداده و در صورت عدم رسیدگی؛ پلیس خود را موظف می داند که یکطرفه تصمیماتش در این خصوص را اتخاذ نماید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ طرح کاهش آلودگی هوا این روزها به چالشی میان شهرداری تهران و پلیس پایتخت بدل شده است. در قالب این طرح از نخستین روز تابستان قرار شد تا سهمیه رایگان ورود به محدوده طرح ترافیک برای هر خودرو مشروط به ثبت‌نام در سامانه «تهران من» معادل ۲۰ روز در هر فصل منظور شود.

 

این در حالی است که در گذشته خودروها بر اساس رقم سمت راست پلاک خودرو از مجوز تردد رایگان در روزهای خاص هفته برخوردار می‌شدند، به این معنا که خودروهای پلاک فرد در روزهای فرد و خودروهای پلاک زوج در روزهای زوج می‌توانستند به‌صورت رایگان در محدوده مشخصی از مرکز شهر تردد کنند، در حالی که برای تردد در روزهای مخالف پلاک خودرو ناگزیر به پرداخت عوارض روزانه طرح ترافیک بودند.

 

با این حال طرح یاد شده از جهاتی با پرسش هایی از سوی پلیس مواجه شده که تا کنون شهرداری بدان پاسخی نداده است. سردار حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت در گفت‌وگویی درباره پاسخ شهرداری به نامه وی در خصوص طرح کاهش آلودگی هوا گفت: ما پیشنهادات مان را در ۷ الی ۸ مورد در خصوص طرح کاهش به شهرداری اعلام کرده‌ایم. نظرات کارشناسی ما باید مورد توجه قرار بگیرد، چرا که برای رعایت حال مردم است.

 

فرمانده انتظامی پایتخت با تاکید بر این مطلب که نظرات پلیس به منظور مراعات حال شهروندان تهرانی است گفت: متاسفانه تا این لحظه شهرداری به پلیس پاسخی نداده است.

 

وی ادامه داد: متاسفانه تا این لحظه شهرداری هیچ اقدامی نکرده است و ما اعلام می‌کنیم، چنانچه توجهی نکنند ما یکطرفه تصمیمات خود را در این خصوص خواهیم گرفت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: