صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 02
کد خبر: ۲۶۷۰۹

ترکیه: داعشی ها را به کشورهای‌شان باز می‌گردانیم

وزیر کشور ترکیه در سخنانی قابل تامل اظهار داشته که تمام داعشی های اسیر را به کشورهای زادگاه‌شان عودت خواهیم داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ چالش اسرای داعشی در زندان های سوریه، به چالشی عظیم در روابط بین الملل بدل شده است. دولت های اروپایی از پذیرش این تکفیری هایی که متولد اروپا‌اند امتناع ورزیده و دولت ها و گروه های منطقه هم حاضر به پذیرش آنان نیستند.

 

در جدیدترین موضع گیری در این باره، وزیر کشور ترکیه اظهار داشته که کشورش هتلی برای تروریست ها نخواهد بود و همه آنان به زادگاه ‌شان عودت داده خواهند شد.

 

وزیر کشور ترکیه ضمن انتقاد از «انفعال» کشورهای اروپایی در این زمینه گفت: «این برای ما قابل قبول نیست. غیرمسئولانه نیز هست.»وی افزود: «ما اعضای دستگیرشده گروه داعش را به کشورهایشان باز می گردانیم.»

 

کشورهای اروپایی تمایل ندارند شهروندانشان که در سوریه برای داعش می‌جنگیدند و حال به اسارت گرفته شده‌اند، به کشورهایشان بازگردانده شوند.

 

دولت بریتانیا تابعیت تعدادی از شهروندانش را که به داعش پیوسته بودند، لغو کرده است.

 

کردها که در جنگ علیه داعش در شمال سوریه نقش مهمی داشتند هزاران سرباز داعش و بستگان آنها را در زندان‌ها و اردوگاه‌ها تحت نظر دارند.

 

به نظر می‌رسد ترکیه برخی از اعضای داعش را که در زمان حملات اخیر این کشور به مواضع کردها در شمال شرق سوریه از اسارت کردها گریخته‌اند، دستگیر کرده است.

 

این در حالی است که همزمان با عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه گزارش هایی مبنی بر فرار افراد مظنون به ارتباط با داعش از اردوگاه های تحت کنترل «نیروهای دموکراتیک سوریه» منتشر شده بود.

 

گروه داعش در آخرین روز عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه و پیش از برقراری آتش بس موقت اعلام کرده بود که موفق شده است «تعدادی از زنان مسلمان ربوده شده» توسط نیروهای کرد را آزاد نماید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: