صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۳۲
  • چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 14 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 03
کد خبر: ۲۶۷۶۹

داعش مسئولیت حملات خونین مالی را بر عهده گرفت

گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه ای رسما مسئولیت عملیات خونین در کشور آفریقایی مالی را بر عهده گرفت. عملیات یاد شده به مرگ دست کم ۵۴ تن منجر شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ دو روز پس از تعیین ابوابراهیم الهاشمی القریشی به عنوان سرکرده جدید داعش؛ وفاداران به این گروه عملیاتی خونین را در مالی انجام داده و اکنون مسئولیت آن را بر عهده گرفته اند.

 

"یایا سانگاره" وزیر ارتباطات مالی گفت که تروریست های مسلح جمعه شب با حمله به مواضع نظامیان این کشور در منطقه "اِندِلیمانه" 54 تن را کشته و 11 تن دیگر را زخمی کرده و در عین حال خسارت زیادی به تجهیرات نظامی آنها وارد کردند.

 

وی افزود که اگرچه تاکنون هیچ گروهی مسئولیت حملات دیشب در اندلیمانه را بر عهده نگرفته، اما اعزام نیروهای واکنش سریع به منطقه موجب شد تروریست ها قبل از رسیدن این نیروهای صحنه را ترک کنند.

 

شمال مالی در سال ۲۰۱۲ به طور موقت به دست شبه‌نظامیان افراطی افتاد. تنها با کمک فرانسه بود که مالی توانست این افراد وابسته به القاعده را به عقب براند. در حال حاضر مانند گذشته همچنان گروه‌های افراطی در منطقه فعال هستند و هر ازگاهی دست به عملیات می‌زنند.

 

گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه ای مسئولیت حمله مرگبار جمعه گذشته به یک مقر نظامی در شمال شرق مالی را بر عهده گرفت که در آن 54 تن از جمله یک غیرنظامی جان خود را از دست داده و تعداد زیادی نیز زخمی شده بودند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: