صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 05
کد خبر: ۲۶۹۹۱

جایزه 20 میلیون دلاری برای یافتن مامور سابق FBI

وزارت خارجه آمریکا جایزه ای 20 میلیون دلاری جهت دریافت اطلاعاتی در مورد رابرت لوینسون، مامور پیشین پلیس فدرال آمریکا که مدعی است در ایران گم شده تعیین نموده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ داستان رابرت لوینسون، مامور پیشین پلیس فدرال آمریکا که واشنگتن مدعی است در سال 1385 و در سفری به ایران مفقود شده سر درازی پیدا کرده و کاخ سفید هر از گاهی به اتهامات واهی خویش علیه ایران مبنی بر دخیل بودن تهران در مفقود شدن لوینسون ادامه می دهد.

 

در جدیدترین رویداد پیرامون لوینسون؛ وزارت خارجه آمریکا یک جایزه ۲۰ میلیون دلاری برای ارائه اطلاعات درباره وی تعیین کرده است.

 

این وزارتخانه در بیانیه‌ای تاکید کرده که حکومت ایران برای یافتن آقای لوینسون همکاری نکرده است. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد برای «هر گونه اطلاعاتی که منجر به یافتن مکان امن او، بازیابی و بازگشت وی شود تا سقف ۲۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده است».

 

پیش از این نیز پلیس فدرال آمریکا پنج میلیون دلار جایزه برای ارائه اطلاعات درباره رابرت لوینسون تعیین کرده بود.

 

در سال‌های گذشته روایت‌های زیادی از چگونگی و چرایی ناپدید شدن این مامور سابق اف‌بی‌ای منتشر شده اما هیچ یک منجر به یافتن او نشده است.

 

خانواده آقای لوینسون در ماه اوت ۲۰۱۱ تصاویری از او درحالی که لباس نارنجی زندانیان گوانتانامو را پوشیده بود و در زنجیر بود، دریافت کردند.

 

در تمام این سال‌ها بارها وزارت امور خارجه آمریکا از ایران خواسته برای یافتن آقای لوینسون همکاری کند.اما ایران همواره گفته است که از سرنوشت این مامور سابق اف‌بی‌ای بی‌خبر است و تاکید کرده که این فرد در ایران زندانی نیست.

 

در سال ۲۰۱۳ خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که تحقیقاتش نشان می‌دهد رابرت لوینسون که در جزیره کیش ناپدید شده بود، برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) جاسوسی می‌کرده است.

 

در آن زمان دولت باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا، این خبرگزاری را غیرمسئولانه خواند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: