صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 11
کد خبر: ۲۷۵۳۹

قدردانی ویژه وزرای ارشاد و کار از مصوبه فرهنگی دولت

مصوبه روز گذشته هیات دولت مبنی بر تصویب «دستورالعمل نحوه تشکیل و فعالیت انجمن‌های فرهنگ، هنر و رسانه کشور» با نامه قدردانی وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرهنگ و ارشاد اسلامی از رئیس جمهور همراه شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ چندی پیش با همراهی و مشارکت نمایندگان خانه سینما، خانه موسیقی، خانه تئاتر، انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، انجمن عکاسان ایران، انجمن صنفی طراحان گرافیک، انجمن هنرمندان سفالگر ایران، انجمن خوشنویسان ایران، انجمن ویراستاران، انجمن داستان‌نویسان، انجمن هنرمندان نقاش، انجمن تصویرگران ایران و موافقت و امضای وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش‌نویس تصویب‌نامه و دستورالعمل نحوه تشکیل و فعالیت انجمن‌های فرهنگ، هنر و رسانه کشور تهیه و به هیات دولت تقدیم شده بود که صبح امروز یکشنبه (۱۹ آبان‌ماه) در جلسه هیات دولت بررسی و با اتفاق آراء تصویب شد.

 

مصوبه امروز هیات دولت با نامه قدردانی وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرهنگ و ارشاد اسلامی از رئیس جمهور همراه شد.

متن کامل نامه شریعتمداری و صالحی بدین شرح است.

 

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

 

با اهدای سلام

اکنون که در نخستین روز هفته وحدت و ایام میلاد پیامبر مهر و رحمت، حضرت محمد مصطفی(ص)، با تصویب «دستور العمل نحوه تشکیل و فعالیت انجمن های فرهنگ، هنر و رسانه کشور» از سوی هیئت محترم وزیران، امکان تشکیل کانون فراگیر و سراسری فرهنگ، هنر و رسانه و کانون انجمن های صنفی همگن برای اولین بار پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران فراهم آمده است، ضمن تبریک برداشتن این گام بلند برای بهبود کسب و کار پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری، وظیفه خود می دانیم مراتب قدردانی از حسن نظر جنابعالی و اعضای محترم هیئت دولت را ابراز داریم.

 

این مصوبه حاصل همفکری و مشورت نمایندگان تشکل ها و انجمن های فرهنگی و هنری و رسانه ای است که با برگزاری ده ها جلسه عمومی و تخصصی، موجب همگرایی و اجماع مثال زدنی دولت خدمتگزار و صنوف فرهنگی و هنری گردید.

 

از خداوند متعال تداوم توفیقات دولت تدبیر و امید و سرافرازی ایران اسلامی و نشاط و عزّت روزافزون مردم عزیز ایران را خواستاریم.

 

بر اساس ‌این گزارش با تصویب دستورالعمل نحوه تشکیل و فعالیت انجمن های فرهنگ، هنر و رسانه کشور» از سوی هیئت وزیران ، برای اولین بار در تاریخ هنر کشور، کلیه پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری و رسانه‌ای می‌توانند ذیل تبصره (٥) ماده (١٣١) قانون کار، انجمن صنفی سراسری تشکیل دهند. به موجب همین تصویب‌نامه هر یک از حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای می‌توانند یک کانون ملی تشکیل دهند و در نهایت از به هم پیوستن آنها کانون فراگیر فرهنگ و هنر، تشکیل خواهد شد.

 

با تصویب‌ این دستور العمل ، کلیه پدیدآورندگان آثار فرهنگی، هنری و رسانه‌ای می‌توانند در بستر تشکل‌های رسمی‌ و تخصصی روابط کار، مطالبات خود را از طریق گفت‌وگوهای سه جانبه ملی دنبال کرده و امنیت شغلی پایدار را محقق سازند.

نظر شما