صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۵۸
  • پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 01 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 11
کد خبر: ۲۷۵۶۴

ستاد انتخابات کشور افتتاح شد/رحمانی فضلی: انتخابات نماد مقاومت مردم در برابر تحریم هاست

وزیر کشور صبح امروز ستاد انتخابات کشور را افتتاح کرد. رحمانی فضلی ابراز امیدواری کرد که انتخابات آتی به نمادی از مقاومت مردم در برابر فشارها و تحریم های دشمنان تبدیل شود.

به گزارش راهبرد معاصر؛‌ ستاد انتخابات کشور صبح امروز با حضور وزیر کشور، رئیس و اعضای ستاد انتخابات، اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، اعضای هیات مرکزی بازرسی انتخابات در وزارت کشور افتتاح شد.

 

در حالی که کمتر از ۴ ماه به انتخابات باقی مانده، همه اعضای کمیته‌های ستاد انتخابات کشور و همچنین اعضای ستاد امنیت انتخابات کشور در محل ستاد استقرار پیدا کرده و فعالیت های تخصصی خود را بر اساس برنامه زمان بندی انتخابات انجام خواهند داد.

 

عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه پس از افتتاح ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران افزود: تا انتخابات حدود ۸۳ روز داریم امیدوارم انتخاباتی باشکوه، سالم، در محیطی امن و با مشارکت بالا و محوریت قانون داشته باشیم. در انتخابات حدود ۲۰ دستگاه اجرایی در حوزه های امنیتی، اجتماعی و رسانه ای و در حوزه نظارتی شورای نگهبان با ما  همکاری دارند.

 

وی ابراز امیدواری کرد، امسال اتتخابات را که نماد و شاخص استقامت و مقاومت مردم در مقابل فشار و تحریم هایی که دشمن در مقابل همه مردم و اسلام دارند، است به یک مانور قدرت مقاومت استقامت، حضور و مشارکت مردم تبدیل شود و همیشه هم چنین بود.

 

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در این ایام تلاش بر این است با همکاری همه احزاب، گروه ها و نامزدهای انتخاباتی و همه دستگاه های اجرایی و رسانه ها و  از طرف دیگر شورای نگهبان در محیطی کاملا هماهنگ، همکاری و مساعدت به یکدیگر، مردم را با اعتماد و اطمینانی که به این امر دارند که نظام مقدس مبتنی بر آرای آتها و عملکرد نمایندگان آنها است به حضور پررنگ تر از دوره قبل، تشویق و ترغیب کنیم.

 

رحمانی فضلی افزود: این امر مستلزم این است همه کسانی که در خود این توان و انگیزه را می بینند که بتوانند در مسیر تصمیم گیری و تصمیم سازی به قانونگذاری استفاده کنند، حتما برای ثبت نام مراجعه کنند و با توکل به خدا و نیت خیر و کمک به اسلام بیایند. 

 

 وزیر کشور گفت: از خدا که همیشه ما را مرهون لطف خود قرار داده، می خواهیم این رسالت تاریخی را در این مقطع از زمان به نحو احسن انجام دهیم.

 

وزیر کشور در خاتمه گفت:‌ ما آمادگی رسیدگی به شکایات و پاسخ به سئوالات و راهنمایی‌های لازم را در وزارت کشور، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری های سراسر کشور را داریم.

 

شروع به کار رسمی فرایندهای اجرایی انتخابات از تاریخ دهم آذرماه با ابلاغ دستور شروع انتخابات از سوی وزیر کشور به فرمانداران مراکزحوزه انتخاباتی آغاز می‌شود.

 

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه امسال برگزار می شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: