صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۲:۳۰
  • يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
  • Sunday 18 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 15
کد خبر: ۲۷۶۰

توزیع غذای رایگان برای کارکنان ترامپ

گروه «تسکین فاجعه» به سرپرستی یک سرآشپز معروف آمریکایی قرار است برای کارکنان بیکار شده بر اثر تعطیلی دولت ترامپ، غذای رایگان تهیه کند.

به گزارش راهبرد معاصر ؛ «آشپزخانه مرکزی جهان» اعلام کرد گروه «تسکین فاجعه» که توسط سرآشپز معروف آمریکایی، خوزه اندرسون، بنیانگذاری شده قرار است این هفته برای کمک به کارکنان بیکار شده دولت دونالد ترامپ در واشنگتن غذای گرم تهیه کند.

 

این گروه اعلام کرده است از آغاز روز چهارشنبه (فردا) در آشپزخانه-کافی‌شاپ واقع در خیابان پنسیلوانیا بین کپیتال هیل و کاخ سفید غذای گرم رایگان به کارکنان دولت ارائه خواهد کرد. چهارشنبه بیست و ششمین روز تعطیلی دولت آمریکاست که این مدت تعطیلی برای دولت فدرال در تاریخ  آمریکا بی‌سابقه است.

 

اندرسون سال گذشته میلادی به خاطر فعالیت گروهش در پورتوریکو پس از طوفان ماریا نامزد جایزه صلح نوبل شد. او در سال ۲۰۱۰، پس از آنکه بخش‌های وسیعی از هائیتی بعد از یک زلزله قدرتمند نابود شد آشپزخانه مرکزی جهان را بنیانگذاری کرد.

 

در ماه دسامبر، در پاسخ به توئیت دونالد ترامپ، اندرسون نوشت تعطیلی دولت «شانس بزرگی» است و او می‌تواند ساندویچ رایگان در اختیار کاکنان دولت قرار دهد تا زمانی که آن‌ها به کار خود بازگردند. او در ویدئویی که دیروز در توئیترش منتشر شد اعلام کرد: «امروز، ما شاهد نوع دیگری از فاجعه در آمریکا هستیم. بیش از ۸۰۰ هزار نفر از کاکنان فدرال بدون کار هستند. ما بر این باور هستیم که هیچ کس نباید به این درد که نمی‌داند غذای بچه‌هایش را از کجا تهیه کند دچار شود. به همین دلیل ما این آشپزخانه را راه انداختیم».

 

اندرسون در ادامه گفت: «محل جغرافیای آشپزخانه دو معنی دارد. درِ آشپزخانه ما بر روی همه خانواده‌های کارکنان فدرال که غذا نیاز داشته باشند باز است ...، اما همچنین امیدوارم این اقدام تلنگری باشد برای سناتور‌ها و نمایندگان مجلس ما و به ویژه  ترامپ که به این اتفاق در تاریخ آمریکا پایان دهند».

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: