صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۳۸
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 12
کد خبر: ۲۷۷۰۲

حناچی: اگر باد بوزد اوضاع خوب می شود!

شهردار تهران با تشریح آلودگی حاکم بر شهر تهران در خلال روزهای اخیر اظهار داشت: آلودگی هوای تهران در فصول سرد به دلیل پدیده اینورژن (وارونگی هوا) است؛ اگر باد بوزد اوضاع خوب می شود ولی تا امروز ۹ روز است که هوا ساکن است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ تهران چندروزی است که هوای سالم به خود ندیده و فضا برای تردد گروه های حساس بیش از پیش سخت شده است. سازمان هواشناسی روز گذشته با صدور اخطاریه‌ای نسبت به کاهش کیفیت هوای تهران و کرج تا حد هشدار برای تمام گروه‌ها خبر داد.

 

در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در تهران و کرج از امروز (۲۰ آبان ماه) تا ظهر پنجشنبه (۲۳ آبان ماه) کاهش کیفیت هوا تا حد هشدار برای تمام گروه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

 

در این شرایط خودداری شهروندان به‌ویژه کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی از تردد‌های غیر ضروری در سطح شهر و فضا‌های باز و به کارگیری تمهیدات لازم از سوی مسئولان شهری توصیه می‌شود.

 

معاون استاندار تهران از تعطیلی مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی شهرستان‌های پیشوا، ورامین، پاکدشت، قرچک و ناحیه یک و ۲ شهرری و کهریزک در روز سه شنبه در پی تداوم آلودگی هوا خبر داد.

 

به گفته تقی‌زاده، برای جلوگیری از آلودگی بیشتر هوا در تهران ورود کامیون‌ها به شهر ممنوع شده و پلیس برخورد جدی‌تری با خودروهای دودزا و موتورسیکلت‌ها خواهد داشت.

 

پیروز حناچی شهردار تهران نیز امروز در حاشیه پویش سه شنبه های بدون خودرو در جمع خبرنگاران توضیح داد: امروز شاخص آلودگی هوا ۱۲۰ هست و در آستانه هشدار هستیم.

 

وی ادامه داد: آلودگی هوا فقط مختص تهران نیست و در شهرهای اطراف هم وضعیت حادتر است.

 

به گفته حناچی، آلودگی هوای تهران در فصول سرد به دلیل پدیده اینورژن (وارونگی هوا) است؛ اگر باد بوزد اوضاع خوب می شود ولی تا امروز ۹ روز است که هوا ساکن است.

 

وی درباره طرح های موقتی آلودگی هوا هم گفت: فقط شهرداری در این خصوص تصمیم گیر نیست و شورایی در استانداری فعال است که همه نقطه نظرات در آنجا مطرح می شود.

 

شهردار تهران ادامه داد: تصمیمات در این شورا بر اساس خرد جمعی گرفته می شود البته ما تا مرز تعطیلی هم هنوز فرصت داریم اما امیدواریم به آنجا نرسد.

 

وی تاکید کرد: شهروندان باید بدانند که اگر شاخص های آلودگی هوا از حد که گذشت حتی یک خودرو تک سرنشین هم سم است.

 

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که برغم مصوبه کمیته کاهش آلودگی هوای تهران بلیت برخی خطوط اتوبوس رانی نیم بها نشده است، گفت: تنها در برخی از خطوط که تعداد اتوبوس ها کم و متعلق به بخش خصوصی بوده به دلیل آپدیت نشدن (به روز نشدن) سیستم این اتفاق رخ داد.

 

حناچی افزود: بلافاصله این مشکل پس از اعلام شهروندان و گزارش‌های واصله حل و بلیت نیم بها حساب شد.

 

وی درخصوص نوسازی حمل و نقل عمومی هم گفت: این موضوع در دست اقدام است و اقدامات اولیه ورود ۶۵۰ واگن جدید هم تامین اعتبار شده است و تامین اتوبوس نیز در کمیسیون زیربنایی دولت هم در حال پیگیری است.

 

شهردار تهران در مورد فرونشست زمین و اقدامات شهرداری در این زمینه گفت: علت اصلی فرونشست استفاده بی رویه از منابع آبی زیرزمینی است و جهت گیری این است که برداشت ها را کم کنیم.

 

وی ادامه داد: این اقدام آغاز شده اما مساله دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد موضوع بازچرخانی آب است که نیازمند تکمیل حلقه تصفیه خانه های محلی است.

 

به گفته شهردار تهران، برنامه های ما در حوزه مبارزه با فرونشست میان و بلندمدت است و برای این امر اقدام سریع و عاجلی نداریم.

 

حناچی در مورد زمان ارسال لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران به شورای شهر نیز اظهار امیدواری کرد: تمام تلاش ما این است که مطابق برنامه سوم بودجه تنظیم شود و رویکرد ما تحقق شعارهایمان است.

 

وی ادامه داد: پیاده محور شدن، ایجاد مسیر دوچرخه و پیاده، توسعه قلمرو عمومی از جمله شعارها و اهداف ماست که پیگیری می شود.

 

شهردار تهران گفت:‌ هدف دیگر ما موضوع محله محوری است که مقدمات آن با برگزاری انتخابات شورایاری ها فراهم شد.

 

وی درخصوص اصلاح ساختار شهرداری نیز گفت: این یک موضوع اساسی است و باید بدانیم که در شهرداری ۱۶ هزار و ۳۰۰ پست سازمانی داریم و بیش از ۶۷ هزار نیرو؛ چالش اصلی ما حجم بار نیروی انسانی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: