صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۷:۵۴
  • سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
  • Tuesday 02 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 12
کد خبر: ۲۷۷۳۲

بازداشت سه مدیر متخلف وزارت بهداشت

رسانه های خبری از بازداشت سه مدیر وزارت بهداشت در دوران قاضی زاده هاشمی توسط نیروهای امنیتی خبر داده اند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ در ادامه مبارزه قوه قضائیه با مفاسد اقتصادی، خبرگزاری فارس در خبری مدعی شده که سه مدیر وزارت بهداشت در دوران وزارت قاضی زاده هاشمی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

 

این خبرگزاری دلیل بازداشت این سه تن را تخلفات پرونده‌های شرکت‌های آوای سلامت و سهامداری پالایشگاه نفت اصفهان عنوان نموده است.

 

چند روز پیش که سیاست مبارزه با فساد دستگاه قضائی با انتقاد صریح رئیس جمهور مواجه شد. امری که بلافاصله با واکنش رئیسی همراه شد. رییس جمهوری روز یکشنبه در اجتماع مردم استان یزد در میدان امیر چخماق یزد با تاکید بر مبارزه جدی با فساد گفت: مردم باید بدانند که عزم جمهوری اسلامی برای مبارزه با فساد جدی است و در این رابطه دستگاه‌های متولی برخود با فساد باید سراغ دانه درشت‌ها رفته و نهادها و افرادی را که فسادهای میلیارد دلاری مرتکب شده‌اند، را مورد پیگرد قرار دهند.

 

روحانی ادامه داد: آحاد مردم و جناح های سیاسی کشور خواستار مبارزه با فساد هستند، حالا که فسادهای میلیون و میلیارد تومانی را رسیدگی می‌کنند، درباره فسادهای میلیارد دلاری هم برای مردم توضیح دهند.

 

آیت الله رئیسی نیز در پاسخ گفته بود: دستگاه قضا مصمم است این روند را دنبال کند و هیچگونه حاشیه سازی، ما را گرفتار نخواهد کرد، از مبارزه با فساد باز نخواهد داشت و روند کار دستگاه قضایی را کند نخواهد کرد. ما مصمم تر از همیشه به صورت قاطعانه با فساد مبارزه می کنیم و مردم را نیز در جریان اقدامات خود قرار خواهیم داد زیرا معتقدیم مشارکت و احساس مسئولیت مردم در این زمینه بسیار مهم است.

 

خبرگزاری فارس در گزارشش پیرامون بازداشت سه مدیر یاد شده می نویسد: این افراد از مدیران سابق وزارت بهداشت بوده‌اند که پس از نشستن سعید نمکی برکرسی وزارت بهداشت برکنار شده بودند.

 

شرکت آوای پردیس سلامت که در سال 93 و در دوران وزارت قاضی زاده هاشمی تشکیل شد،‌ سهامی خاص بود که از چند شخصیت حقیقی و حقوقی تشکیل شده بود و حدود ۵۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور نیز در این شرکت به عنوان سهام دار معرفی شده بودند.

 

در خصوص پالایشگاه نفت اصفهان نیز باید گفت که این پرونده‌ از جنجالی ترین پرونده هایی بود که در دوران وزارت قاضی‌زاده هاشمی برای نخستین بار توسط خبرگزاری فارس منتشر شد که پس از رسانه ای شدن این پرونده فشار و هجمه سنگینی از سوی وزیر وقت بهداشت و دولت تدبیر و امید به خبرگزاری فارس وارد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: