صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۰۱
  • چهارشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
  • Wednesday 27 July 2022
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 16
کد خبر: ۲۸۰۵۴

آمادگی حداکثری ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت

مسئولین شهرداری تهران از آمادگی کامل سامانه های حمل و نقل عمومی پایتخت برای خدمترسانی به شهروندان تهرانی از صبح شنبه خبر داده اند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ نیمه شب جمعه بود که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با صدور اطلاعیه ای طرح مدیریت مصرف سوخت را اجرایی کرد.

 

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای همه وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه بندی شد.

 

طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان خواهد بود و همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

 

بر مبنای اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سهمیه کامل آبان خودروهای شخصی از بامداد جمعه ۲۴ آبان ماه به کارت سوخت شخصی آن‌ها واریز می‌شود و این سهمیه به مدت ۶ ماه قابل ذخیره است.

 

در همین زمینه شهردار تهران طی دستوری به معاون حمل و نقل و ترافیک خود خواستار خدمت رسانی حداکثری به شهروندان از فردا (شنبه) با توجه سهمیه بندی بنزین شد.

 

این دستور با توجه به افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین داده شد چراکه انتظار می رود تا در روزهای آتی به ویژه روز شنبه، میزان جا به جایی توسط وسایل حمل و نقل عمومی با افزایش قابل توجهی رو به رو شود.

 

پیروز حناچی در دستوری به معاون حمل و نقل و ترافیک و تمامی واحدهای ستادی بر آمادگی کامل تمامی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت برای خدمات رسانی حداکثری به شهروندان به ویژه در روزهای ابتدایی اجرای طرح سهمیه بندی تاکید کرد.

 

مشاور شهردار تهران نیز در رشته توئیتی از آمادگی کامل ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت برای خدمت رسانی به شهروندان با توجه به سهمیه بندی بنزین خبر داد.

 

غلامحسین محمدی شامگاه جمعه توئیت کرد: باتوجه به سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین از روز شنبه ۲۵ آبان تمام سامانه های فعال در حمل و نقل عمومی تهران و حومه شامل خطوط ۷ گانه مترو، خطوط تندرو و عادی اتوبوسرانی و همچنین ناوگان تاکسیرانی با حداکثر ظرفیت آماده خدمت رسانی به مسافران است.

 

وی ادامه داد: همچنین با توجه به سهمیه تعیین شده برای تاکسی ها، هیچ گونه افزایش نرخی در کرایه تاکسی ها وجود نخواهد داشت؛ بدیهی است در صورت نیاز به سهمیه بیشتر برای تاکسی ها، این امکان وجود دارد که با هماهنگی وزارت کشور و برحسب میزان پیمایش تاکشی ها سهمیه مازاد تعیین شود.

 

محمدی تاکید کرد: مدیران و پرسنل شرکت بهره برداری مترو، شرکت واحد اتوبوسرانی، سازمان تاکسیرانی و مسئولان ذی ربط در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران موظفند با تمام امکانات و ظرفیت ناوگان، شرایطی ایجاد کنند که سفرهای شهروندان با سهولت و ارامش و بدون هرگونه مشکل و تاخیری انجام شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: