صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۳۴
  • چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 14 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 16
کد خبر: ۲۸۰۶۰

رانندگان تاکسی از افزایش کرایه ها جدا خودداری کنند

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با تشریح سهمیه اختصاص یافته برای تاکسی ها از رانندگان خواست از هرگونه افزایش احتمالی کرایه ها جدا خودداری نمایند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ مرتضی ضامنی، مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در پی ابلاغ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور در رابطه با اجرایی شدن طرح مدیریت مصرف سوخت اظهار داشت بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از ساعت صفر بامداد ۲۴ آبان، سهمیه‌بندی بنزین برای همه وسایل نقلیه عمومی بنزین‌سوز اجرایی شد که حمل و نقل عمومی هم از این قاعده مستثنی نیست.

 

ضامنی درباره سهمیه تعلق‌گرفته به تاکسی‌ها چنین گفت: سهمیه تعلق گرفته برای تاکسی‌های بنزینی ماهانه ۴۰۰ لیتر و تاکسی‌های گازسوز ماهانه ۲۰۰ لیتر است.

 

او درباره خودروهای سرویس مدارس افزود: تامین سوخت خودروهای سرویس مدارس که در سامانه سپند ثبت‌ نام کردند در کارگروه مربوطه این موضوع در دست بررسی است که نتیجه آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در رابطه با افزایش کرایه تاکسی‌ها بیان داشت: در حال حاضر هیچ گونه افزایش کرایه نداریم. با عنایت به تخصیص سهمیه سوخت به تاکسی‌ها از رانندگان محترم درخواست می‌شود تا ضمن ارایه خدمات مناسب از هرگونه افزایش کرایه خارج از چارچوب قانونی آن جدا خودداری کنند.

 

این مسئول در ادامه گفت: قیمت سی ان جی هیچ گونه افزایش و تغییری ندارد و همچنین تاکسی‌های اینترنتی به شرط فعالیت در چارچوب دستورالعمل ساماندهی و نظارت شهرداری‌ها بر این حوزه، مطابق با پیمایش انجام شده تا سقف مشخص اعتباری معادل سهمیه مورد نظر دریافت می‌کنند.

 

درخواست افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی کرایه سواری‌های بین‌شهری

 

رحمت محمدعلی، رییس اتحادیه سواری کرایه درباره افزایش نرخ بنزین و تاثیر آن بر نرخ کرایه سواری‌ها به ایسنا گفت: یکی از بزرگترین مشکلات ما این است که میزان سهمیه بنزین ۴۵ هزار نفر اعضای این اتحادیه که با سواری‌های کرایه خودراننده در جاده‌های بین شهری فعالیت می‌کنند مانند مردم عادی ۶۰ لیتر در ماه در نظر گرفته شده و این در حالی است که رانندگان این اتحادیه ماهانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ لیتر بنزین مصرف می‌کنند.

 

وی افزود: در همین راستا ضمن پیگیری برای افزایش سهمیه بنزین رانندگان اتحادیه سواری کرایه، فردا با سازمان راهداری و دیگر دستگاه‌های متولی جلساتی برگزار خواهیم کرد تا در مورد میزان افزایش نرخ کرایه سواری‌ها بحث و بررسی کنیم.

 

رییس اتحادیه سواری کرایه ادامه داد: از سال گذشته که بر اساس دستور معاون اول رییس‌جمهور اجازه افزایش نرخ‌ها و قیمت‌ها بدون تایید سازمان حمایت را نداشتیم، ۲۰ درصد نرخ کرایه را از ابتدای امسال با تایید این دستگاه نظارتی افزایش دادیم و در پی افزایش جدید قیمت بنزین حتما باید نرخ هایمان را افزایش دهیم.

 

محمدعلی گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته اگر سهمیه‌ اصلاح شده برای رانندگان ما کمتر از هزار لیتر باشد باید قیمت کرایه ۲۰ درصد و اگر بین هزار تا ۱۲۰۰ لیتر باشد نرخ کرایه باید ۱۰ درصد افزایش یابد.

 

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سهمیه بنزین ۶۰ لیتری رانندگان ما همین امروز به اتمام رسیده است، از فردا صبح پیگیر موضوع خواهیم بود.

 

نرخ سفرهای تپ‌سی افزایش نمی‌یابد

 

میلاد منشی پور  با بیان اینکه خوشبختانه پس از مذاکرات طولانی سهمیه بنزین حمل و نقل عمومی تا سقف ماهانه ۳۰۰ لیتر شامل تپ‌سی نیز شد، اظهار کرد: تپ‌سی سفرهای ماهانه هر راننده را به طور جداگانه بررسی می‌کند و در پایان هر ماه مابه‌التفاوت بین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان را به حساب بانکی راننده‌ها واریز می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه از این رو راننده‌های ما ضرری نمی‌کنند، تصریح کرد: بنابراین می‌توان قیمت سفرها را نیز کنترل کرد و افزایش قیمت نداشت. امکان تخلف نیز در این زمینه وجود ندارد چرا که سفرها به صورت آنلاین رصد می‌شود.

 

افزایش خودسرانه کرایه‌ها ممنوع

 

علیرضا قنادان با بیان این‌که عمدتا خودروهای تاکسی دوگانه‌سوز هستند، اظهار کرد: هیچ کدام از رانندگان تاکسی اجازه افزایش نرخ را ندارند و از امروز صبح بازرسان سازمان تاکسیرانی در آماده‌باش هستند تا در صورت بروز مشکل و افزایش خودسرانه نرخ کرایه اقدامات لازم را انجام دهند.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ادامه داد: البته رانندگان تاکسی نگران نباشند، چرا که کارشناسان این سازمان در حال بررسی هستند تا اگر مقدار بنزین سهمیه‌ای اعلامی، کفاف تاکسیرانان فعال را نداشته باشد نسبت به رایزنی با مسئولان امر اقدام کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: