صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 18
کد خبر: ۲۸۲۳۳
وزیر صمت:

آرامش بر بازار حکمفرماست/ مردم تخلفات را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند

رحمانی با تاکید بر تشدید نظارت های بازرسین این وزارتخانه و همکاری توامان با تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: مردم از طریق سامانه 124 گزارش‌  تخلفات مشاهده شده را ارایه دهند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ همزمان با آغاز طرح افزایش قیمت بنزین و کلید خوردن سبد حمایتی معیشتی از اقشار کم درآمد، دولت و مسئولین امر با جدیت هرچه تمامتر از عدم افزایش سایر کالاها سخن به میان آورده و صراحتا اعلام نمودند با متخلفین با شدیدترین وجه ممکن برخورد خواهد کرد.

 

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از جلسه ستاد تنظیم بازار کشور در خصوص نظارت بر بازار پس از افزایش قیمت بنزین، بیان کرد: در جلسه امروز مقرر شد که نظارت‌ها بر بازار تشدید بشود و از ظرفیت‌های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان‌های صمت استانی و بخش های دیگر از جمله ظرفیت اصناف و اتحادیه‌ها استفاده بیشتری بشود.

 

وی در ادامه گفت: سازمان تعزیرات حکومتی هم خود گشت‌هایی دارد و هم گشت های مشترکی برگزار می کند که بنا شد این گشت‌ها بیشتر بشود و بنا شد از ظرفیت دستگاه‌های دیگر مانند دادستانی‌ها نیز استفاده بیشتری بشود.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای نظارت و برخورد با تخلفات همه عوامل متفق القول و جدی هستند، افزود: مردم از طریق سامانه 124 نیز گزارش‌های لازم را ارایه دهند، این سامانه ساعات کاری و تعداد نفرات خود را برای رسیدگی سریع تر به گزارشات مردمی بیشتر کرده است.

 

رحمانی گفت: همکاران در موضوع رصد بازار جدی هستند و مشکلی در جدیت همکاران احساس نمی‌شود و بنا نیز بر این است که برخوردها تشدید شود.

 

وی تصریح کرد: باید برخوردها به نحوی باشد که موثر واقع شود و بتوانیم این مرحله را بخوبی و به نحوی که مورد انتظار مقام رهبری بود که فرمودند نظارت‌ها به نحوی باشد که از گرانی کالاها در بازار جلوگیری شود، پشت سربگذاریم.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: امروز شرایط جدیدی پیش آمده که طبعاً می‌طلبد، نظارت ها متناسب با این شرایط جدید تشدید شود، نظارت‌ها مقطعی نیست و بعد از این نیز با اشرافیت بیشتر و کنترل همه فرآیندها انجام خواهد شد.

 

رحمانی با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین و شرایط جدید در قیمت کالاها اثری ندارد، اضافه کرد: پس برای جلوگیری از اجحاف در حق مردم نظارت ها را بیشتر کردیم، اما بازرسی‌ها نه تنها ادامه می‌یابد بلکه هر روز بیشتر و بهتر می شود.

 

وی با اشاره به ساز و کارهای نظارتی انجام شده نیز گفت: به عنوان نمونه سامانه جامع انبارها را راه اندازی و انبارهای کشور را در آن ثبت کردیم و بنا بر این است که همه کالاها در این سامانه ثبت شود که دارد کامل می‌شود.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه همزمان در چند جبهه جلو می رویم، اضافه کرد: هم از مبدا تولید و هم از مبدا واردات شروع به کنترل قیمت‌ها کرده ایم و ان شالله در آینده به جایی می رسیم که هر کالایی را به صورت تکی بتوانیم رصد و ردیابی کنیم.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هر چند روی نظارت بر کالاهای اساسی طبیعتاً بیشتر حساس هستیم اما در خصوص نظارت‌ها نه فقط کالاهای اساسی بلکه همه کالاها را رصد و پایش می کنیم.

 

ارائه تخفیف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ادامه دارد

رحمانی گفت: در کنار اتخاذ تمهیدات لازم در بخش تامین و ذخایر کالا در سطح کشور که خوشبختانه در بهترین شرایط ممکن هستیم؛ در بخش عرضه نیز شبکه توزیع ما از جمله فروشگاه های زنجیره ای از عرضه همه انواع اقلام کالایی با اعمال تخفیفات ویژه خبر داده اند.

 

وی افزود: بسیاری از دغدغه های موجود در روند تغییر قیمت ها، حاصل جو روانی نادرستی است که با همراهی خود مردم می توانیم عوارض آن را به کمترین میزان ممکن برسانیم.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: رعایت حقوق مردم باید به یک فرهنگ عام در سطح جامعه تبدیل شود.

 

رحمانی تصریح کرد: همانگونه که پیشتر اطلاع رسانی شده است، تمامی مصوبات و مجوزهای افزایش قیمت در شرایط حاضر لغو و معلق است و این حتی مشمول مصوبات دولتی نیز بوده و حتما باید اجرا شود.

 

وی گفت: روند تخصیص سهمیه بنزین به برخی گروههای شغلی در حال انجام است و این فرآیند به زودی تکمیل می شود.

 

وزیر صمت خطاب به اعضای ستاد تنظیم بازار کشور تاکید کرد: در مواردی که نیازمند تصمیم گیری عاجل هستیم نباید فرصت سوزی شود و حتما پیش از وقوع مشکلی باید اقدام صورت گیرد.

 

رحمانی با اشاره به اعلام آمادگی گمرک جمهوری اسلامی جهت تسریع در روند ترخیص کالاها به ویژه کالاهای اساسی، خاطرنشان کرد: امیدوارم مجموعه های مختلف در این برهه پیشگام کاهش مشکلات باشند.

 

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان: بررسی‌ها آرامش بازار را نشان می‌دهد

عباس تابش مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در نشست خبری مشترک با مسئولین مربوط به طرح اصلاح قیمت بنزین، در خصوص بازرسی ها اظهار کرد: حدود ۱۵۰۰ بازرس اتاق اصناف بازرسی می‌کنند و ۷۸۰۰ بازرس اتحادیه داریم.

 

وی ادامه داد: روز گذشته ۴۳۰۰ بازرس اتاق اصناف و صنعت، معدن و تجارت کار خود را آغاز کردند. بررسی قیمت ۱۰۰ کالایی که مرتب بررسی می‌کنیم دیروز با هفته گذشته یکی بوده است. ۱۳ قلم کالا ۵ تا ۷ درصد بوده که دلیل منطقی داشته است. بررسی دیروز کاملا آرامش بازار را نشان می‌دهد.

 

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه تاکید کرد: بررسی‌ها با دقت در تمام حوزه های بازار صورت خواهد گرفت.

 

وی گفت: تلفن های گویا فعال هستند. سازمان حمایت آماده پاسخگویی به مردم است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: