صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 20
کد خبر: ۲۸۴۳۱
در اعتراض به مداخله آمریکا در اغتشاشات؛

سفیر سوئیس به وزارت خارجه احضار شد

سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع ایالات متحده آمریکا در ایران؛ در اعتراض به مداخله مکرر مقامات آمریکایی در امور داخلی کشور به وزارت امور خارجه فراخوانده شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ از زمان آغاز اغتشاشات داخلی به بهانه افزایش قیمت بنزین، مقامات آمریکایی به کرات به میدان آمده و از اغتشاشگران حمایت نموده اند.

 

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در تداوم اظهاراتی مداخله جویانه و در حمایت از شماری افراد هرج و مرج طلب در برخی شهرهای کشور در صفحه توئیتری خود مدعی شد: همانگونه که به ملت ایران یک سال و نیم گذشته اعلام کردم، ایالات متحده در کنار آنان ایستاده است.

 

پمپئو در توئیت دیگری در ادامه رویکرد ضد ایرانی خود نوشت: راه ما روشن است؛  به ادامه فشار علیه ایران ادامه می‌دهیم تا آنان موضع خود را تغییر دهند.

 

کاخ سفید نیز در این میان فرصت را مغتنم شمرده و بلافاصله با آشوبگران ابراز همدردی نموده است.  کاخ سفید در ادامه دخالت‌های مغرضانه خود در امور داخلی ایران و در راستای دامن زدن به اغتشاشات و حمایت از آشوبگران، بیانیه‌ای صادر کرد.

 

به گزارش رویترز، در بیانیه کاخ سفید که عصر یکشنبه به وقت محلی صادر شد، ادعا شده است: ایالات متحده از تظاهرات‌های صلح‌آمیز مردم ایران علیه حکومت حمایت می‌کند. این بیانیه مداخله‌جویانه می‌افزاید: ما استفاده از نیروی مرگبار و محدودیت‌های شدید ارتباطی علیه تظاهرات‌کنندگان را محکوم می‌کنیم.

 

در اعتراض به سیاست مداخله جویانه آمریکا؛ سفیر سوئیس در تهران به‌عنوان حافظ منافع آمریکا به وزارت امور خارجه احضار شد.

 

مارکوس لایتنر سفیر سوئیس در تهران- به عنوان حافظ منافع ایالات متحده آمریکا - امروز (چهارشنبه) به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران نسبت به دخالت های آمریکا در امور داخلی ایران به وی ابلاغ شد.

 

به گزارش مهر، مایک پمپئو و مورگان اورتگاس، وزیر خارجه و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حساب‌های کاربری خود در توئیتر اعلام کردند که صدای آشوب‌گران را در ایران شنیده و در کنار آنها خواهند ایستاد.

 

همچنین ریچارد گرینل سفیر آمریکا در آلمان نیز از غافله حمایت از آشوب‌گران عقب نماند و بلافاصله با اختلال اینترنت در ایران در توئیتر خود نوشت: آمریکا توانایی فنی برای بازگرداندن اینترنت در ایران را دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: