صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۰:۱۲ - ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 21
کد خبر: ۲۸۴۷۸

انصارلله یمن صهیونیست ها را به حمله نظامی تهدید کرد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از آمادگی یگان های پهپادی و موشکی ارتش این کشور برای واکنش سریع به هرگونه اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی خبر داده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ اقدام رژیم صهیونیستی در ایجاد شهرک های جدید در کرانه باختری با واکنش تند دولت مستقر در صنعا مواجه شده است. جنبش انصارالله یمن با اشاره به اظهارات اخیر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، این اظهارات درباره قانونی کردن علنی شهرک‌های اسرائیلی در اراضی اشغالی فلسطینی بیانگر رویکرد آمریکا در قبال مساله فلسطین است.

 

در این بیانیه تاکید شده است، اظهارات آمریکا اهانت به مقدسات در سایه سکوت وحشتناک عربی در مسیر گام‌های عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی است.

 

این گروه یمنی آورده است، چنین اظهاراتی نقض علنی قانون بین‌الملل بوده و مغایر با منشورها و قوانین بین‌المللی است.

 

در پایان این بیانیه تصریح شده است، رویکردهای خصمانه آمریکا و مواضع قبلی آن در وهله نخست ملت مظلوم فلسطین و ملت‌های منطقه را در نابودی و تاراج توانمندی‌های آنها هدف قرار داده و تاکیدی بر وجود خطر واقعی تهدیدکننده علیه امت اسلامی است.

 

ارتش یمن: قادریم اهداف حیاتی در عمق اسرائیل را هدف بگیریم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به انصارالله امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، یگان موشکی و پهپادی انصارالله هر دو امکان ضربه زدن به اهداف حیاتی در عمق اسرائیل را دارند.

 

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن بر آمادگی این نیروها در واکنش به تجاوزات اسرائیل در صورت ماجراجویی‌اش در هر حمله نظامی مستقیم به یمن تاکید کرد.

 

سریع در همایش اداره ارشاد معنوی وابسته به نیروهای مسلح که خود به عنوان مدیر این بخش فعالیت دارد، تصریح کرد: پیامی که عبدالملک بدرالدین الحوثی در سخنرانی خود به مناسبت سالگرد میلاد پیامبر اکرم (ص) مطرح کرد، از موضع قدرت بود و دشمن اسرائیلی باید آن را جدی بگیرد.

 

وی در این همایش که تحت عنوان "طمع‌ورزی‌های اسرائیل در یمن" برگزار شد، گفت: توانمندی‌های دفاعی نیروهای مسلح یمن در زمینه یگان موشکی، پهپادی به گونه‌ای است که اکنون هر دو بخش می‌توانند به راحتی اهداف حیاتی در داخل عمق اسرائیل را هدف بگیرند.

 

سرتیپ سریع اشاره‌ای به طرح‌ها و توطئه‌های دشمنان برای توسعه طلبی در قبال مهمترین گذرگاه‌های حیاتی در خلیج فارس و دریای سرخ در طول تاریخ امت عرب و اسلامی کرد.

 

سرتیپ عبدالله بن عامر، معاون مدیر اداره ارشاد معنودی در امور اطلاع‌رسانی نیز تاکید کرد: دشمن اسرائیلی در طول تاریخ معاصر یمن طمع‌هایی در اشغال تعدادی از جزایر یمن در دریای سرخ داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد، رهبران اسرائیلی از سال ۱۹۶۶ طمع‌های بسیار و طرح‌هایی برای توسعه طلیب در مهمترین مناطق استراتژیک سواحل یمن به خصوص ساحل غربی داشته‌اند.

 

یمن یک فروند جنگنده اف- ۱۵ ائتلاف سعودی را فراری داد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از شلیک پدافند موشکی یمن به هواپیمای مهاجم ائتلاف سعودی در شمال یمن خبر داد.

 

شبکه المسیره یمن شامگاه چهارشنبه (۲۹ آبان) به نقل از سرتیپ «یحیی سریع» گزارش داد که پدافند موشکی یمن بعد از شناسایی و رهگیری یک فروند جنگنده اف ۱۵ متعلق به ائتلاف سعودی در استان صعده، با یک فروند موشک زمین به هوا به سمت آن شلیک کرد و این پرنده مهاجم را مجبور به فرار کرد.

 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان این که موشک استفاده شده از نوع «ثاقب» بود، اظهار داشت «نیروهای مسلح ین تأکید دارد که به تلاش‌ها برای حمایت از آسمان یمن تحت هر شرایطی ادامه خواهد داد».

 

پدافند موشکی یمن طی سال‌های گذشته، چند جنگنده و پهپاد ائتلاف سعودی را بر فراز استان الحدیده (غرب) و صنعا (پایتخت) رهگیری و مهدم کرده است.

 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امشب همچنین بر آمادگی این نیروها برای مقابله با تهاجمات رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت که اهداف حیاتی این رژیم در تیررس موشک‌ها و پهپادهای یمن هستند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: