صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 24
کد خبر: ۲۸۷۱۱

واکنش فلسطینی ها به وضعیت اسفناک نتانیاهو

گروه های فلسطینی در واکنش به درخواست دادستانی رژیم صهیونیستی در زمینه متهم کردن نتانیاهو به فساد مالی ابراز خوشحالی نموده اند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ در پی رأی روز پنجشنبه دادستان کل رژیم صهیونیستی و مجرم شناخته شدن نخست‌وزیر این رژیم به فساد مالی، تقلب و سوء استفاده از اعتماد عمومی، بسیاری از تحلیل گران و رسانه های عربی این موضوع را پایان حیات سیاسی "بنیامین نتانیاهو" ارزیابی کردند.

 

در این میان هم رقبا و هم حزبی های نتانیاهو نیز جهت ربودن گوی سبقت از یکدیگر بر جسد نیمه جان نتایاهو لگد می زنند.

 

«بنی گانتس» رئیس حزب آبی سفید رژیم صهیونیستی شنبه‌شب گفت: نتانیاهو به دنبال شعله‌ور کردن جنگ داخلی است.

 

به گزارش المیادین، گانتس افزود: نتانیاهو مردم را به گروگان گرفته و ما را در معرض خطر یک جنگ داخلی قرار داده است.

 

رئیس حزب آبی سفید گفت: من خواستار تشکیل کابینه وحدت ملی به ریاست خودم هستم که برای دو سال رئیس آن باشم و در صورتی که نتانیاهو تبرئه شد بعد از دو سال او نخست‌وزیر شود.

 

دادستان کل رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه رسما «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را به فساد مالی، تقلب و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم کرد.

 

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، «آویخای مندلبلیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی رسما علیه نتانیاهو اعلام جرم و او را به فساد مالی، تقلب و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم کرد. این اولین بار است که علیه یک نخست‌وزیر مستقر در رژیم صهیونیستی اعلام جرم می‌شود.

 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام جرم رسمی علیه خود را «کودتا» خوانده و گفت که از قدرت کناره‌گیری نخواهد کرد.

 

در این میان شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داد که مقامات ارشد حزب لیکود پس از اعلام جرم علیه نتانیاهو در روز پنجشنبه، آماده شروع مذاکرات در خصوص انتخاب جایگزینی برای او هستند.

 

به نوشته جروزالم پست، مقامات ارشد معتقدند که تنها راه کنار زدن نتانیاهو از سمت نخست وزیری توافق بر سر جایگزینی است که ۶۱ رای لازم نمایندگان پارلمان را برای تشکیل کابینه دریافت کند.

 

پس از ناتوانی بنی گانتس رهبر حزب "آبی و سفید" در سرزمین های اشغالی، رییس رژیم صهیونیستی اختیار انتخاب یک شخص برای تشکیل کابینه را به پارلمان این رژیم محول کرده است.

 

از اوایل سال جاری صهیونیست ها بر سر تشکیل کابینه با مشکلات متعددی روبرو هستند و اختلافات میان احزاب اجازه تشکیل دولت را به آنها نداده است. آنها پس از شکست در دور اول انتخابات پارلمانی در اردیبهشت ماه برای تشکیل دولت ائتلافی، مجبور به برگزاری دور دوم انتخابات برای آغاز کار پارلمان شدند.

 

نتانیاهو در دو دوره انتخابات مامور تشکیل کابینه شد اما به دلیلشکاف گسترده بین گروه های مختلف در سرزمین های اشغالی برای ائتلاف با دیگر احزاب با شکست مواجه شد.

 

اکنون اگر پارلمان رژیم اسرائیل برای انتخاب شخص مورد نظر به نتیجه نرسند، انتخابات در طول یک سال به دور سوم کشیده خواهد شد و "بی بی" با اتهام فساد مالی و تقلب شرایط سختی را در انتخابات احتمالی آینده خواهد داشت.

 

هنیه: متهم شدن نتانیاهو به فساد مالی، روحیه فلسطینیان را بالا می‌برد

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز شنبه در واکنش به اقدام دادستانی رژیم صهیونیستی برای اعلام جرم علیه «بنیامین نتانیاهو»، گفت: متهم شدن نخست وزیر رژیم صهیونیستی روحیه فلسطینیان را بالا می‌برد.

 

به گزارش روسیا الیوم، هنیه افزود: متهم شدن نتانیاهو همچنین مردم فلسطین را به پایداری بیشتر تشویق می‌کند.

 

وی گفت: اینکه علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام جرم شده، مقاومت سیاسی و نظامی بیشتر را می طلبد.

 

در همین پیوند «حازم قاسم» سخنگوی حماس نیز گفت: رهبران صهیونیست بزرگترین فساد را در تاریخ مرتکب شده اند.

 

وی همچنین رژیم صهیونیستی را مسؤول غارت فلسطین، تحریف وقایع تاریخی و اقدامات نژادپرستانه علیه شهروندان عرب و نقض قوانین بین المللی دانست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: