صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۰:۱۴ - ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019 November 28
کد خبر: ۲۹۱۳۳

اغتشاشگران کنسولگری ایران در نجف را به آتش کشیدند

پس از حمله اغتشاشگران مزدور سعودی به کنسولگری کشورمان در کربلا در، رسانه های عراقی از حمله به کنسولگری ایران در نجف و به آتش کشیدن آن خبر داده اند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ بحران در عراق و وقوع انفجارهای پی در پی و حمله به مراکز دیپلماتیک وارد مرحله تازه ای شده است. پس از حمله به کنسولگری کشورمان در کربلا در خلال ماه گذشته، اغتشاشگران وابسته به سعودی به کنسولگری ایران در نجف اشرف حمله نمودند.

 

منابع خبری در عراق چهارشنبه شب گزارش دادند که اغتشاشگران کنسولگری ایران در نجف را آتش زدند. به گزارش این منابع خبری، پلیس استان نجف تا اطلاع ثانوی مقررات منع آمد و شد اعلام کرده است.

 

این رسانه ها گزارش دادند: در جریان درگیری نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان در نزدیکی کنسولگری ایران در نجف یکصد تظاهرکننده زخمی شدند.

 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های عراقی، شامگاه چهارشنبه درگیری‌هایی بین اغتشاشگران و نیروهای ضدشورش که برای حفاظت از کنسولگری جمهوری اسلامی ایران به محل اعزام شده بودند، رخ داده است.

 

این اغتشاشگران که در هفته‌های اخیر گزارش‌هایی مبنی بر اعطای مبالغ مالی قابل توجه به آنها از سوی سفارت های برخی کشورهای عربی خلیج فارس منتشر شده است، پیش از این نیز به کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در شهرهای بصره و کربلای معلی حمله کرده بودند.

 

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در عراق نیروهای امنیتی عراقی دیپلمات های کشورمان را پیش از هجوم آشوبگران از ساختمان کنسولگری خارج کردند. در جریان این حمله یکی از کارمندان کنسولگری زخمی شده که برای درمان به بیمارستان منتقل شد.

 

شبکه خبری سومریه نیوز هم در گزارشی اعلام کرد که تظاهرکنندگان جاده کربلا-نجف را بستند.

 

یک منبع عراقی به این شبکه گفت که تظاهرکنندگان برای بستن این جاده از لاستیک خودروها استفاده کردند.

 

اعلام منع آمد و شد در نجف

پلیس نجف اعلام کرده که به دنبال تشدید ناآرامی و حمله عده ای به کنسولگری ایران در نجف، منع آمد و شد دراین استان برقرار شده است.

 

گزارش های منتشر شده از سوی پلیس حاکی است که افراد نفوذی لاستیک ها را در خیابان نزدیک به کنسولگری ایران درنجف آتش زده و سپس به نیروهای مسوول تامین امنیت کنسولگری حمله کرده اند.

 

در همین حال خبرنگار شبکه العالم گزارش داد که استاندار نجف فردا (پنجشنبه) را به علت مسدود شدن اکثر راه ها به سبب تشدید ناآرامی ها در این استان، تعطیل رسمی اعلام کرده است.

 

در همین حال پلیس نجف اعلام کرده به دنبال حمله شماری از افراد نفوذی به کنسولگری ایران در نجف و تشدید نارآرامی ها فردا (پنجشنبه) دراین شهر تعطیل رسمی اعلام شده است.

 

بنابر این گزارش، نیروهای امنیتی هیات دیپلیماتیک ایران در ساختمان کنسولگری را تحت حفاظت از ساختمان خارج کرده اند.

 

تشدید ناآرامی ها در حالی است که استاندار نجف عراق ساعتی قبل در واکنش به تشدید اعتراض‌ها در این استان، ضمن حمایت از اعتراض‌های مسالمت‌آمیز در باره تلاش برخی از «آشوبگران» برای ایجاد فتنه در این استان شیعی هشدار داده بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: