صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 01
کد خبر: ۲۹۴۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

العربیه مدعی حضور قاسم سلیمانی در بغداد شد

شبکه سلطنتی سعودی که در خلال ماه های اخیر نقش بسزایی در تهییج افکار ضد ایرانی نزد معترضین عراقی ایفا نموده، در خبری مدعی شده است که قاسم سلیمانی جهت حضور در کابینه امنیتی عراق راهی بغداد شده است!

به گزارش راهبرد معاصر؛ قریب به دوماه از آغاز اعتراضات خشونت بار در عراق می گذرد. در این میان نقش رسانه های بویژه دو شبکه سعودی العربیه و الحدث در ایجاد بحران در عراق و تهییج معترضین جهت اقدامات خشونت بار و ضد ایرانی بیش از سایرین قابل لمس و مشاهده بوده است. تعلیق فعالیت شبکه های یاد شده توسط دولت مرکزی عراق نیز تغییری در رویکرد شبکه های یاد شده نداشته است.

 

حمله به کنسولگری ایران در دو شهر کربلا و نجف با حمایت صریح و پوشش رسانه ای وسیع این دو رسانه سعودی همراه بوده است. حال و در ادامه استعفای روز گذشته عادل عبدالمهدی از سمت نخست وزیری و جهت تحریک عراقی ها مبنی بر مداخله مستقیم ایران در تعیین جانشین وی، شبکه سلطنتی سعودی مدعی حضور قاسم سلیمانی در بغداد شده است.

 

بر اساس گزارش العربیه، قاسم سلیمانی برای انجام مذاکرات در بغداد بسر می‌برد. به نوشته ی العربیه، این سفر در زمینه بحران سیاسی در عراق انجام شده است. کابینه وزیران عراق روز 30 نوامبر استعفای نخست وزیر را پذیرفت. گام بعدی، بررسی این استعفا در پارلمان خواهد بود.

 

به گزارش منبع خبری نامبرده، سلیمانی اوایل نوامبر نیز سفری به بغداد داشت و از فرماندهی تشکیلات نظامی شیعه خواسته بود از نخست وزیر عراق حمایت کنند. بحران سیاسی به دلیل اعتراضات گسترده ساکنان علیه سیاست دولت در عراق بروز کرده است.

 

تظاهرات در تعدادی از شهرهای عراق از جمله بغداد از 25 اکتبر در اعتراض به بیکاری، فساد در بین مسئولان و شرایط نابسامان اقتصادی و معیشتی آغاز شده و در مواردی به خشونت و هرج و مرج کشیده شده است.

 

پیش از استعفای عبدالمهدی؛ محمد الهاشمی، رئیس دفتر نخست وزیر عراق، محمد زیدان القریشی، فرمانده پلیس استان ذی‌قار و طلال بلال العارضی، معاون استاندار نجف استعفا داده‌اند. این استعفاها در میان درگیری‌ها در الناصریه (مرکز استان ذی‌قار) جایی که بیش از 30 نفر در دو روز آشوب جان باختند و نجف (مرکز استان نجف) که کنسولگری ایران مورد حمله قرار گرفته و به آتش کشیده شد و به گفته منابع مختلف در درگیری‌های آن بیش از 10 نفر کشته شدند، رخ داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
آقا قاسم بی توجهی و نادیده گرفتن حرمت و حاکمیت یک کشور مستقل مثل عراق نتیجه ای غیر از این ندارد حالا مسئول خونهای ریخته شده شهدا و هدر رفتن میلیاردها دلار سرمایه ملت بد بخت ایران بدست آدم های بی تدبیری مثل شما کیست ؟
پاسخ ها
میم
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
پروفسور این جوان ها که میرن خارج مرزها می جنگند برای اینه که خونهای بیشتر ریخته نشه. وگرنه شما نگران اون شهدا نباش. اونا خودشون می خوان و میرن پیش مرگ ما بشن که کاش من پیش مرگشون بشم