صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 02
کد خبر: ۲۹۶۲۰

داوطلبان انتخابات در تمامی مراحل باید قانون را رعایت کنند

نماینده مردم دشت ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: در طول ۴۰ سال انقلاب، حدود ۳۲ سال حاکمیت دولت در دست اصلاح طلبان بوده است و باعث عدم پیشرفت کشور اصلاح‌طلبان است و آنها باید پاسخگوی عقب‌ماندگی کشور باشند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید حسین نقوی پس از ثبت نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشست خبری بیان داشت: عرصه انتخابات نظام جمهوری اسلامی که به برکت خون شهدای ا‌نقلاب اسلامی بدست آمده است یک عرصه دموکراتیک، آزاد و قانونمند برای حضور همه نخبگان و همه کسانی است که فرصت نمایندگی مردم را در خودشان می‌بینند. 

 

وی افزود: باید همه ما قدر این عرصه را بدانیم و معتقدم اگر حوزه انتخابی دشت ورامین ۵۰ نفر داوطلب نمایندگی داشته باشد به این معناست که ۵۰ شهروند ما خودشان را در حد نمایندگی مجلس شورای اسلامی می‌دانند و اگر این تعداد به ۱۰۰ نفر برسد بدین معناست که ۱۰۰ نفر خودشان را واقعاً در حد و اندازه نمایندگی می‌بینند و این رشد و تعالی یک جامعه را نشان می‌دهد و ما واقعاً از حضور همه کسانی که احساس می‌کنند این توانمندی را دارند و می‌توانند وکالت ملت را برعهده بگیرند، استقبال می‌کنیم.

 

نقوی حسینی گفت: قانونمندی و قانونگذاری در محور کار نماینده است و نماینده‌ای که خودش قانونگذار است و خودش ناظر بر اجرای قانون است باید در همه مراحل انتخابات در چهارچوب قانون حرکت کند و در تمام مراحل از قانون تبعیت کند و خلاف قانون حرکت نکند چون با فلسفه نمایندگی مغایرت دارد.

 

نماینده دشت ورامین در مجلس بیان کرد: مجلس شورای اسلامی یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی است که ۲۹۰ نماینده برای مدت ۴ سال مسئولیت قوه مقننه را برعهده می‌گیرند. جایگاه قوه مقننه در نظام اسلامی جایگاه خیلی مهم است چون افرادی که این تریبون و کرسی را بر عهده می‌گیرند باید بتوانند از عهده مسئولیت نمایندگی که قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون است برآیند.

 

وی افزود: ما دو اولویت در انتخابات داریم، اولویت اول مشارکت مردم در عرصه سیاسی است، باید برای همه نامزدها و همه حامیان نامزدها مشارکت حداکثری مردم هدف اول باشد چون مردم پای صندوق‌های رای می‌آیند و به هر کسی که می‌خواهند رای می‌دهند.

 

نقوی حسینی تاکید کرد: در بین نظام‌های سیاسی دنیا یکی از آزادترین و واقعی‌ترین انتخابات در ایران برگزار می‌شود، بنابراین باید تلاش کنیم حداکثر مردم پای صندوق بیایند و رای دهند و به دنیا نشان دهیم که مردم پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

 

نماینده مردم دشت ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این روند حرکت نامزدها نوع بیانات تبلیغات و اظهار نظرها و نوع نشست و برخاست‌ها و برنامه‌های رسانه‌ای روی مشارکت مردم مستقیماً تاثیر می‌گذارد.

 

وی افزود: مرجع رسیدگی به صلاحیت‌ها در قانون تعریف شده است و حوزه‌های نظارتی کارشان را انجام می‌دهند ولی روند رسیدگی به صلاحیت‌ها روند قانونی دارد و شورای نگهبان ناظر است یعنی هر نوع قضاوت و نظارتی کند از نظر ما قانونمند و قابل قبول است و ما تابع قانون هستیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در طول ۴۰ سال انقلاب، حدود ۳۲ سال حاکمیت دولت در دست اصلاح طلبان بوده است و باعث عدم پیشرفت کشور اصلاح‌طلبان است و آنها باید پاسخگوی عقب‌ماندگی کشور باشند.

 

وی اضافه کرد: کسی در نظام جمهوری اسلامی واقعاً نمی‌تواند از پیش، خودش را موفق و پیروز عرصه انتخابات بداند چرا که مردم انتخاب می‌کنند و باید نماینده با مردم صادق صحبت کند.

 

منبع: فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: